Gloster Javelin är nu klar sid 4.

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Gloster Javelin är nu klar sid 4.

Inlägg av Henrik R »

Sova kan jag göra i graven!!..Nu tänkte jag börja bygga en Gloster Javelin i 1/48. Det är ju Airfix nya, som ser häpnadsväckande bra ut måste jag säga.
Vilken Javelin ska jag bygga? Jo en NMF blank kärra XH898 från 1966.
Vi får se om den här är lika kul och enkel att bygga som Airfix English Electric Lightning och Sea Vixen. Det ser ut som likadan plast och gjutteknik så detta tordes bli bra.

Bild
Senast redigerad av Henrik R den 17 nov 2013, 13:27, redigerad totalt 1 gånger.
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3652
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: Who are you gonna call? Glostbuster..Javelin!

Inlägg av magnusf »

Oh my! I'm on!

Magnus
Björn Fransson
Inlägg: 3579
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:02
Ort: Närke
Kontakt:

Re: Who are you gonna call? Glostbuster..Javelin!

Inlägg av Björn Fransson »

Kör på! Har själv fastnat i en massa andra kartonger på vägen dit. Lutar mig tillbaka och njuter av ditt bygge en stund.
Sten Ekedahl
Inlägg: 477
Blev medlem: 26 jan 2012, 02:20
Ort: Järfälla

Re: Who are you gonna call? Glostbuster..Javelin!

Inlägg av Sten Ekedahl »

Den där omålade maskinen var den enda av av alla tillverkade Javelins som var plåtren.
Sten Ekedahl
Rule Britannia!
Janne.S
Inlägg: 2418
Blev medlem: 26 jan 2012, 02:13

Re: Who are you gonna call? Glostbuster..Javelin!

Inlägg av Janne.S »

Mumsfilibabba!
Follow me on https://www.patreon.com/user?u=62899518 for earlier and better access to me and my work :D
revonn88
Inlägg: 306
Blev medlem: 13 maj 2013, 17:13
Namn: per hammargård

Re: Who are you gonna call? Glostbuster..Javelin!

Inlägg av revonn88 »

haha när jag såg första delen i rubriken var jag bergis på att det skulle stå, who you gonna call dambusters xD
Stellan
Inlägg: 5635
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Who are you gonna call? Glostbuster..Javelin!

Inlägg av Stellan »

Går lite långsamt med den här byggtråden, inga uppdateringar ännu så länge? Borde ha hunnit med ett första lager färg i alla fall :)
Stellan Schroeder Englund
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: Who are you gonna call? Glostbuster..Javelin!

Inlägg av Henrik R »

Ja, det har gått lite trögt så här idag Stellan! håller med. Men det är nog ingen risk att sprutan rostar eller bäckar igen i alla fall :-)
Kontorsarbete för mig idag..Javelinens kontor är ju ganska tråkig i svart, så jag målade den "Natoblack" Tamiya först och sen "extra dark sea grey" Gunze, sen med torrborst som följd av humbrol metalcote och några drag med ljusgrå. Då blev den inte lika tråkig. Får väl washa det sista sen. Martin Baker stolarna blev bra, i alla fall den jag har fått klar. Det är en till att göra. Den brukar oftast bli bättre än den första.
revonn88 skrev:haha när jag såg första delen i rubriken var jag bergis på att det skulle stå, who you gonna call dambusters xD
Ja en Lancaster vore inte helt fel. Kanske nått för herrn att börja med?

Bild

Bild

Bild
jfall
Inlägg: 677
Blev medlem: 07 feb 2012, 00:00
Namn: Jakob Fall
Ort: Sollentuna, Stockholm

Re: Who are you gonna call? Glostbuster..Javelin!

Inlägg av jfall »

Wow! Är det där cockpiten direkt ur lådan? Airfix imponerar isåfall verkligen

Jakob
Jakob Fall
AP
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: Who are you gonna call? Glostbuster..Javelin!

Inlägg av Henrik R »

Den är ur lådan, det är bara lite bälten som jag monterat i stort sätt..Det är helt otroligt kul att Airfix koppar upp i kvalitén så här.

Nu är båda stolarna klara och kontoret med för den delen. Wihoo!!

Bild

Bild

Bild
Skriv svar