Haft lite byggtorka på sistone som ni kanske märkt. Jag bestämde mig för att gå till baks till grunderna för att hitta skojet.
Jag fann det i en Tamyia Dunderbolt som var en sann fröjd att bygga! Passformen var ljuvlig och upplägget var nästan genialiskt.
Det är en modell för dummies som jag, man kan helt enkelt inte sätta en del fel för då passar den inte!:P
Som ni förstår så var bygget inga problem och jag bestämde mig för en NMF med Alclad Airframe Aluminium.
Jag preppade med Alclads grå prajmer, sedan maskade jag av paneler och målade dom med Tamyia XF-67 german grey. Sedan gnuggade
jag hela flygkroppen med micromesh och putsduk för glasögon, efter den behandlingen lade jag på ett par lager johnson utspädd med SE-
fönsterputs. Aiframe ALuminiumet gick på som en dans och sedan lade jag på ett lager johnson/SE mix innan dekalerna.
Dekalerna gick på fin fint och svarade bra på Micro set och sol, invasions strajparna under vingarna målade jag istället för att
använda en gaziljon dekaler, likaså målade jag de svarta ränderna på stabbarna.
Rutorna på motorkåpan består av tre dekaler och det tog banne mig en hel kväll för varje dekal att komma på plats med Micro sol och
små snitt med skalpellen! Det blev OK...våga inte komma för nära å titta på dom bara

SÅ lite bilder på slutresultatet!

Sådär ja...då var man på banan igen

Tack för titten och limma lugnt!