Pågång nu en Wessex, Gladiator, T-64. Börjat vädra

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Daniel_A
Inlägg: 573
Blev medlem: 29 jan 2012, 23:38
Namn: Daniel Andersson
Ort: Linköping (nästan)

Re: Pågång nu en Wessex, Gladiator och T-64

Inlägg av Daniel_A »

Urläckert golv med löv och cigg. Och så gillar jag de hängande kablarna också. Den här blir rolig att följa.

/Daniel
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: Pågång nu en Wessex, Gladiator och T-64

Inlägg av Henrik R »

Hur grymt som helst, ser underbart snyggt ut måste jag få säga!
jfall
Inlägg: 677
Blev medlem: 07 feb 2012, 00:00
Namn: Jakob Fall
Ort: Sollentuna, Stockholm

Re: Pågång nu en Wessex, Gladiator och T-64

Inlägg av jfall »

Stellan skrev:Tusan, du kan ju!? Den sista bilden var lagom grynig för att det ska se ut som en riktig Wessex. Ska du fixa bälten i cockpit?
Jo det ska bli bälten också, det kommer PE bälten också i byggsatsen men jag har inte monterat dem ännu, tycker bara att de brukar sprätta iväg och
gömma sig om man monterar dem för tidigt. Daniel och Henrik, tack så mycket för den positiva responsen, uppskatas.

Jakob
Jakob Fall
AP
jfall
Inlägg: 677
Blev medlem: 07 feb 2012, 00:00
Namn: Jakob Fall
Ort: Sollentuna, Stockholm

Re: Pågång nu en Wessex, Gladiator, T-64 och en vamp

Inlägg av jfall »

Tog en liten paus och påbörjade Trumpeter vampen som jag hade i hyllan. Har eduards ets till den också, här kommer lite bilder också.
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

Jakob
Jakob Fall
AP
Stellan
Inlägg: 5635
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Pågång nu en Wessex, Gladiator, T-64 och en vamp

Inlägg av Stellan »

Jäklar vilken lust jag får att torrflyga med den, nu när det är förberett med penna och allt i utloppet. Swooooosh! Den blir inte lite för flammig?
Stellan Schroeder Englund
jfall
Inlägg: 677
Blev medlem: 07 feb 2012, 00:00
Namn: Jakob Fall
Ort: Sollentuna, Stockholm

Re: Pågång nu en Wessex, Gladiator, T-64 och en vamp

Inlägg av jfall »

Stellan skrev:Jäklar vilken lust jag får att torrflyga med den, nu när det är förberett med penna och allt i utloppet. Swooooosh! Den blir inte lite för flammig?
Tror du inte att jag redan har gjort det :lol: Det svåra är att imitera ljudet från en jetmotor ordentligt, får skaffa soundtrack till min iphone :D Jo lite flammig är den, ska lägga på ett tunt lager grönt ovanpå för att knyta ihop de hela lite mera. Dock ser den ganska lagom ut när den inte står under två urstarka fotolampor, frågan är som vanligt om man ska bygga för kameran eller verkligheten.

Jakob
Jakob Fall
AP
Ulf Lundberg
Inlägg: 2139
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:57

Re: Pågång nu en Wessex, Gladiator, T-64 och en vamp

Inlägg av Ulf Lundberg »

Älskar höstlöven på durken till helikoptern.
De lyfter hela bygget!

Uffe
jfall
Inlägg: 677
Blev medlem: 07 feb 2012, 00:00
Namn: Jakob Fall
Ort: Sollentuna, Stockholm

Re: Pågång nu en Wessex, Gladiator, T-64 och en vamp

Inlägg av jfall »

Ulf Lundberg skrev:Älskar höstlöven på durken till helikoptern.
De lyfter hela bygget!

Uffe
Tackar, ju det är förvånande hur effektfullt lite torkade löv kan vara :D

Jakob
Jakob Fall
AP
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: Pågång nu en Wessex, Gladiator, T-64 och en vamp

Inlägg av Henrik R »

Mycket snygg Vampis Jakob! Jag byggde själv Tumpeters Vampire härom sistens månader sen och jag gillade den väldigt mycket.
jfall
Inlägg: 677
Blev medlem: 07 feb 2012, 00:00
Namn: Jakob Fall
Ort: Sollentuna, Stockholm

Re: Pågång nu en Wessex, Gladiator, T-64 och en vamp

Inlägg av jfall »

Henrik R skrev:Mycket snygg Vampis Jakob! Jag byggde själv Tumpeters Vampire härom sistens månader sen och jag gillade den väldigt mycket.
Jo det var ditt bygge som fick mig att köpa satsen till att börja med faktiskt. Lite taskigt av dig dock att ta det coola märkningsalternativet, funderar just nu på om jag kan ta samma eller om jag "måste" göra F 10 kärran istället.

Jakob
Jakob Fall
AP
Skriv svar