Pågång nu en Wessex, Gladiator, T-64. Börjat vädra

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
jfall
Inlägg: 677
Blev medlem: 07 feb 2012, 00:00
Namn: Jakob Fall
Ort: Sollentuna, Stockholm

Re: Pågång nu en Wessex, Gladiator, T-64. Wessexen är nu mål

Inlägg av jfall »

Pyret skrev:Najs!! Hur går det med T-sextifyran? Vad var det för band du väntade på? Frulle?

Mvh
Christian
Jag väntade på trumpeters "workable tracks" vilka funkar finfint det är bara en massa "clean-up" som ska till. Jag gjorde klart ena sidan och insåg sedan att jag inte får runt banden på drivkuggen så måste få loss dem först sen är det att varje länk har fyra små grejer som ska bort så tog en liten paus från det. Jag har dock sneglat en del på den på sistone faktiskt.

Tack till Sven och Björn och ja gul var inte den roligaste att måla på men det blev bra tillslut men utan airbrush måste det vara helt omöjligt att få det bra.

Jakob
Jakob Fall
AP
jfall
Inlägg: 677
Blev medlem: 07 feb 2012, 00:00
Namn: Jakob Fall
Ort: Sollentuna, Stockholm

Re: Pågång nu en Wessex, Gladiator, T-64. Wessexen är nu mål

Inlägg av jfall »

Tänkte slänga upp lite till bilder på gula faran. Jag tog lite bättre bilder med fotolampor och så och helikoptern har också fått några lager klarlack inför dekalerna imorgon. Första bilden är lite julinspirerad, min syrra har en bakblogg så bordet var iordninggjort för det. Är det någon annan en jag som tycker att den ser ut som en deprimerad anka framifrån?
Bild
Bild
Bild
Bild

Jakob
Senast redigerad av jfall den 15 dec 2013, 00:18, redigerad totalt 1 gånger.
Jakob Fall
AP
Niklas
Inlägg: 458
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:15
Namn: Niklas Knutzén

Re: Pågång nu en Wessex, Gladiator, T-64. Wessexen är nu mål

Inlägg av Niklas »

Haha, måste säga att du har rätt Jakob, nog ser det ut som en deprimerad anka alltid! :)

Snyggt blir det i alla fall, tycker du fått en bra lyster i det gula. Har du grundat med någon lämplig kulör under?
Mvh,
Niklas
IPMS Sydost
jfall
Inlägg: 677
Blev medlem: 07 feb 2012, 00:00
Namn: Jakob Fall
Ort: Sollentuna, Stockholm

Re: Pågång nu en Wessex, Gladiator, T-64. Wessexen är nu mål

Inlägg av jfall »

Niklas skrev:Haha, måste säga att du har rätt Jakob, nog ser det ut som en deprimerad anka alltid! :)

Snyggt blir det i alla fall, tycker du fått en bra lyster i det gula. Har du grundat med någon lämplig kulör under?
Jag la Mr surfacer 1000 under och sedan en massa lager gult ovanpå. Mr surfacer är ju ljusgrå så jag antar att jag grundade med ljusgrå. Utan det lagret skulle det vara helt omöjligt att få det att täcka.

Jakob
Jakob Fall
AP
Sten Ekedahl
Inlägg: 477
Blev medlem: 26 jan 2012, 02:20
Ort: Järfälla

Re: Pågång nu en Wessex, Gladiator, T-64. Wessexen är nu mål

Inlägg av Sten Ekedahl »

Ser mest ut som Homer Simpson framifrån! :lol:
Sten Ekedahl
Rule Britannia!
olindau
Site Admin
Inlägg: 779
Blev medlem: 09 jan 2012, 07:57
Namn: Olle Lindau
Ort: Sollentuna

Re: Pågång nu en Wessex, Gladiator, T-64. Wessexen är nu mål

Inlägg av olindau »

Grunda med Mr Surfacer White nästa gång, det underlättar.
Olle Lindau
Matchbox: Finished model with parts and decals as supplied - no painting necessary
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: Pågång nu en Wessex, Gladiator, T-64. Wessexen är nu mål

Inlägg av Henrik R »

Mycket snyggt Jakob. Det blir underbart coolt.! Den gula färgen gör sitt.
jfall
Inlägg: 677
Blev medlem: 07 feb 2012, 00:00
Namn: Jakob Fall
Ort: Sollentuna, Stockholm

Re: Pågång nu en Wessex, Gladiator, T-64. Wessexen är nu mål

Inlägg av jfall »

Här kommer ytterliggare en uppdatering. Efter att ha väntat i 48 timmar på att Tamiya clearen skulle torka ordentligt la jag på dekalerna. Babordssidan är helt färdig och styrbordssidan ska få sina stencilerna innan den är färdig. Dekalerna var riktigt fina och med gunzes dekalvätskor lägger de sig ner i panellinjer och nitar. De ända man kan klaga på är att de undre vita lagret och det över inte riktigt matchar. En annan irriterande detalj är att på den röda ringen runt avgasrören står det "exaust" och inte "exhaust".
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

Jakob
Jakob Fall
AP
Niklas
Inlägg: 458
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:15
Namn: Niklas Knutzén

Re: Pågång nu en Wessex, Gladiator, T-64. Nu är dekalerna på

Inlägg av Niklas »

Nu börjar det minsann arta sig! Tänk vad stor skillnad lite dekaler gör för att det ska börja se lite mer "färdigt" ut.

Imponerande jobb Jakob, mycket snyggt!
Mvh,
Niklas
IPMS Sydost
Robert A
Inlägg: 556
Blev medlem: 25 jan 2012, 21:04
Ort: Nacka

Re: Pågång nu en Wessex, Gladiator, T-64. Nu är dekalerna på

Inlägg av Robert A »

Dekalmissen exaust är inget mot vad fujimi gjorde på sin modell av säkerhetsbilen i f1, de skrev safty istället för safety car. Och då är det stora dekaler som täcker större delen av huven och andra delar av bilen :)
Ändå irriterande att de inte kollar upp engelskan innan de trycker dekalerna, snyggt bygge förövrigt.

//Robert
Skriv svar