Hej igen!
Erik:Traktorn är en av Teknobygg:s små vitmetallsmodeller. Den är en trevlig och lättbyggd modell. Jag tror att jag sett bilder av din Grålle på forumet "Mötesspåret"? Vikings Ferguson är nog mer detaljerad då det tex saknas lyktor och grillens gälar på Teknobyggs modell. Å andra sidan upplever jag detaljer som ratt och säte smäckrare på Teknobyggs variant.
Insåg just nu att jag borde kapat rattstången nedanför infästningen i instrumentpanelen
Det är märkligt vad mycket man ser på bild som man inte tänker på vid bygget!!!!
Officeraren som står och tittar på traktorn är en Airfix 1/76 gubbe, troligen ur deras sats med tysk markpersonal, som fått ett huvud från Airfix 1/76 japaner.
Tyvärr är det ingen "Traktor-SIG" på C4open , annars kunde de fått följa med ner till helgens evenemang.

Jag och barnen kommer i alla fall ner och tittar till det hela.
Robin: Det har varit en massa skit med uppsägningar från Transatlantic, arbete i land, sämre syn och annat "elände" som gjort att det inte blivit så mycket byggt! Nu håller det på att rätta till sig och jag hoppas få lite byggt. Dessutom är jag tillbaka på sjön så nu är världen som den ska igen och inspirationen tillbaka!
Johan i Hok