Däckskanon

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Lennart

Däckskanon

Inlägg av Lennart »

88 mm däckskanonen till ubåten börjar ta form. Många detaljer återstår ännu.Lennart
Bild
Lennart

Re: Däckskanon

Inlägg av Lennart »

Bild
Då var den klar.En rund platta i botten på lavetten skall till,plus ett mynningskydd/Lennart
SvenYoung
Inlägg: 2910
Blev medlem: 25 jan 2012, 21:03
Namn: Sven Young

Re: Däckskanon

Inlägg av SvenYoung »

Super!

Spreciellt imponerad över vev-hjulet, snyggt scratchat (inte den lättaste delen att få till).
"Svenne-Kongo"

"Det omöjliga omhändertas omgående, mirakler kan ta lite längre tid"
- svenska underhållskompaniet, Kongo
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: Däckskanon

Inlägg av Henrik R »

Stunning!! Som vanligt blir det 100 poäng på Lennarts scratchbyggen! Otroligt fin den där!
Lennart

Re: Däckskanon

Inlägg av Lennart »

Det börjar närma sig slutet på bygget i alla fall.Skall bli intressant att försöka få till en bra vattenyta runt modellen. Tack ska ni ha/Lennart
Bild
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: Däckskanon

Inlägg av Henrik R »

Ska bli intressant och se hur du gör vattnet Lennart, båten står väl still antar jag så det gör väl det extra svårt!
Lennart

Re: Däckskanon

Inlägg av Lennart »

Vet inte vad som händer när jag fösöker lägga ut mer än en bild. Så fort jag lägger nästa så är både text och bild borta.
Denna skulle också med. Förstår inte vad som händer/Lennart

Bild
Bild nr 1

Bild
Bild nr 2

Lennart !!
Jag har nu editerat ditt inlägg och lagt in en bild till.
Du kan nu trycka på edit knappen och editera detta inlägg så ser du hur jag har gjort.

Hälsningar
Olle Lindau, administratör
( det är bara administratörer/moderatorer som kan editera andra medlemmars inlägg )
Lennart

Re: Däckskanon

Inlägg av Lennart »

Jo,den skall ligga still,samtidigt som det skall vara riktigt stormigt /Lennart
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: Däckskanon

Inlägg av Henrik R »

ojoj, ja just´ja tänkte inte på vädret! Ska du skratcha bogserbåten oxå?

Jag vet inte varför man inte skulle kunna lägga in fler bilder i inlägget, det låter skumt!
Ulf Lundberg
Inlägg: 2139
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:57

Re: Däckskanon

Inlägg av Ulf Lundberg »

Jag har inte mycket att tillägga.
När och var kan man se slutresultatet?
Uffe
Skriv svar