Däckskanon

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Robin Nilsson
Inlägg: 3821
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:43

Re: Däckskanon

Inlägg av Robin Nilsson »

mwahahaha :-)
Stellan
Inlägg: 5634
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Däckskanon

Inlägg av Stellan »

Lennart skrev:En blek valross då,i randig bikini och vegamössa,som vinkar ut till u båten/Lennart
Sjungades "Den gamla Nordsjön"
Stellan Schroeder Englund
kallenordlund
Inlägg: 510
Blev medlem: 03 feb 2012, 20:52
Namn: Kalle Nordlund
Ort: Mariehamn

Re: Däckskanon

Inlägg av kallenordlund »

Ja du Lennart...Vad ska man säga? Jag fattar helt enkelt inte hur du gör??? Otroligt vackert bygge! Hatten av många gånger om.
Lennart

Re: Däckskanon

Inlägg av Lennart »

Det blir ljud i diot alltså! hm...

Tack Kalle ,jag bugar mig/Lennart
Lennart

Re: Däckskanon

Inlägg av Lennart »

Det blir ljud i diot alltså! hm...

Tack Kalle ,jag bugar mig/Lennart
Lennart

Re: Däckskanon

Inlägg av Lennart »

Grundfärgen lagt på det som skall likna hav.Havet är gjort med vanligt lättspackel.Efter torkning förseglat den poriga ytan med acrylic gel.Därefter målat med en blandning av svart och Monastralblå oljefärg. Skiftningarna i höjd på vågorna kommer bättre till sin rätt när de olika ljusa färgerna är målade. Vitt ,grön osv./Lennart Bild
Stellan
Inlägg: 5634
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Däckskanon

Inlägg av Stellan »

Galet stort blir det, galet ball med alla sjömän och utkik i tornet?
Stellan Schroeder Englund
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: Däckskanon

Inlägg av Henrik R »

Grymt! Riktigt fint det där Lennart!
Johan i Hok
Inlägg: 439
Blev medlem: 31 jan 2012, 08:25
Namn: Johan Erlandsson

Re: Däckskanon

Inlägg av Johan i Hok »

Hej Lennart!
Du är definitivt på rätt väg med havet. Gillar att du fått fram det blygråa som präglar en gråvädersdag! Nordliga hav är oftare mycket gråare/ mörkare i tonen än man kan tro.

Johan i Hok
Lennart

Re: Däckskanon

Inlägg av Lennart »

Jo det där med hav och modellfartyg är svårt tycker jag. Men enligt min åsikt så gör många fartygsbyggare vattnet för" blått ! Allt är ju relativt som sagt.
Vi får se vad som händer när jag börjar måla vågtoppar och den grönaktiga blekningen inuti vågdalarna. Vattenkaskader runt bogen och skrov skall jag göra av silikon.
Tack ska ni ha så länge/Lennart
Skriv svar