Re: Bf 109G-2 i 1/32...KLAR sida 6

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
kallenordlund
Inlägg: 510
Blev medlem: 03 feb 2012, 20:52
Namn: Kalle Nordlund
Ort: Mariehamn

Re: Bf 109G-2 i 1/32...KLAR sida 6

Inlägg av kallenordlund »

Håller på med Gunther Ralls G2:a från Trumpeter. Riktigt trevlig modell med mycket bra passform. Har gjort klart cockpit och motor. Motorn tyckte jag såg lite tom ut så jag lade till lite extra kablar och slangar. Hittade även ett prod.nr. från en He-162:a i en av mina lådor som jag satte på blocket. Nu ska hela rasket flytta in i flygkroppen.
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

Ha det bra allesammans!
Senast redigerad av kallenordlund den 28 mar 2012, 22:39, redigerad totalt 1 gånger.
Anders Sköld
Inlägg: 55
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:31
Ort: Malmö
Kontakt:

Re: Bf 109G-2 i 1/32

Inlägg av Anders Sköld »

HEj kallenordlund.
Jag tycker det ser jäkligt bra ut.
Men vad är de stora hjulet vid stolen till för? (Jag bygger inte flygplan :? där av frågan :D )
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3641
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: Bf 109G-2 i 1/32

Inlägg av magnusf »

Kalle: om man ber snällt, blir den här finsk då :) ?

Hälsningar Magnus
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: Bf 109G-2 i 1/32

Inlägg av Henrik R »

Anders Sköld skrev:Men vad är de stora hjulet vid stolen till för? (Jag bygger inte flygplan :? där av frågan :D )
Justeringen för ryggstödet :-)


Jag är ganska säker på att det är inställningen för rodertrim und flappsen!

Riktigt kul att se en BF 109:a i 1/32. Ser riktigt bra ut. Motorn är supersnygg. Kommer följa ditt bygge!!
Ulf Lundberg
Inlägg: 2139
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:57

Re: Bf 109G-2 i 1/32

Inlägg av Ulf Lundberg »

Henrik R skrev:
Anders Sköld skrev:Men vad är de stora hjulet vid stolen till för? (Jag bygger inte flygplan :? där av frågan :D )
Justeringen för ryggstödet :-)


Jag är ganska säker på att det är inställningen för rodertrim und flappsen!

Riktigt kul att se en BF 109:a i 1/32. Ser riktigt bra ut. Motorn är supersnygg. Kommer följa ditt bygge!!
Jag tror jag läst att det var en handvev för landstället ifall ordinarie maskineri pajade.
Uffe
olindau
Site Admin
Inlägg: 779
Blev medlem: 09 jan 2012, 07:57
Namn: Olle Lindau
Ort: Sollentuna

Re: Bf 109G-2 i 1/32

Inlägg av olindau »

Höhenrudertrim und Landeklappe.

Se även: http://www.aeroart.de/de/detail.php?artikelID=258 om man vill ha en egen ! :D

/Olle
kallenordlund
Inlägg: 510
Blev medlem: 03 feb 2012, 20:52
Namn: Kalle Nordlund
Ort: Mariehamn

Re: Bf 109G-2 i 1/32

Inlägg av kallenordlund »

Ulf Lundberg skrev:
Henrik R skrev:
Anders Sköld skrev:Men vad är de stora hjulet vid stolen till för? (Jag bygger inte flygplan :? där av frågan :D )
Justeringen för ryggstödet :-)


Jag är ganska säker på att det är inställningen för rodertrim und flappsen!

Riktigt kul att se en BF 109:a i 1/32. Ser riktigt bra ut. Motorn är supersnygg. Kommer följa ditt bygge!!
Jag tror jag läst att det var en handvev för landstället ifall ordinarie maskineri pajade.
Uffe
Tack för era glada tillrop! :D Vad jag har förstått är det yttre hjulet för flapsen och det inre för rodertrim.

Tyvärr blir inte denna finsk men jag lovar, det kommer fler. Nästa blir finsk, det ska jag se till :lol:
kallenordlund
Inlägg: 510
Blev medlem: 03 feb 2012, 20:52
Namn: Kalle Nordlund
Ort: Mariehamn

Re: Bf 109G-2 i 1/32 uppdatering

Inlägg av kallenordlund »

Liten uppdatering då.

Vänster motorkåpa ska vara öppen och här är den målad och vädrad samt testmonterad med häftmassa.

Cockpit är färdigställd och bältena är målade och monterade.

Huven har fått lite ets. Pansarplåten bakom piloten är bara torrpassad då den ska målas först. Har även maskerat insidan av huven på skoj. Allt blir målat i RLM 66.

Bild
Bild
Bild
Sov gott!
Lennart

Re: Bf 109G-2 i 1/32

Inlägg av Lennart »

Fint modelljobb,detaljeringen på motorn blev riktigt bra/Lennart
kallenordlund
Inlägg: 510
Blev medlem: 03 feb 2012, 20:52
Namn: Kalle Nordlund
Ort: Mariehamn

Re: Bf 109G-2 i 1/32

Inlägg av kallenordlund »

Tack Lennart! :)
Skriv svar