1/48 F-20 Tigershark, Monogram

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
CanDid
Inlägg: 111
Blev medlem: 05 mar 2012, 13:28
Namn: Fredrik Ström
Ort: Östersund

Re: 1/48 F-20 Tigershark, Monogram - Klar!

Inlägg av CanDid »

Stellan skrev:Fantastiskt slutresultat! Underbar målning med det grå och murret på ovansidan.


Tja, det är ju ditt "fel" Stellan, det var ju du som fick in mig på franskt. Det ledde mig till Mirage, till SAAF som målade coola Mirgae F.1 och krängde dom till och Gabon. Tackar och bockar :geek:
Stellan skrev:Sedan är det något speciellt tilltalande med rejäl last undertill, de där extratankarna.... mmmm.
Henrik R skrev:trodde knappt man kunde få på så mycket last på en sån :-)
Fördelen med en Wiffer. Det var dom fetaste cigarrerna jag kunde hitta, kommer från Skyraider/Skyhawk. Idén till Phyton-robotarna härrör från de brasilianska F-5M. Övningbomberna...tja, vet inte när jag skulle ha använt dom annars. :? Alternativet var att dra på med en Harpoon, men det kändes lite väl aggressivt.
Ulf Lundberg skrev:Monogramutmaningen lever och sparkar!
Har alltid gillat Monogram, känns som de alltid levererade kvalitet och detaljrikedom. Har faktikst funderat på om man skulle köra någon variant med upphöjda linjer och se vad man kan göra med dem... Har något riktigt stort liggande i Monogram-högen. Hög och hög förresten, det är två stycken och den lilla är deras gamla Mi-24... Vi får hur tiden fram till Open kan disponeras. Nästa är i alla fall inte en Monogram!

Återigen, tack för all uppmuntran, alla förslag. Det var riktigt kul att bygga offentligt, även om det gick lite trögt på slutet.

//Fredrik
"Bet Kinder, bet! Morgen kommt der Schwed!"
Skriv svar