Boxarten är grym, en av de läckraste jag sett. Tor Karlsson måste snart få uppdrag från fler än Tarangus! Tyvärr når väl inte det övriga grafiska arbetet upp till Tors nivå. Typografi och logga känns onekligen lite hemsnickrade. Eller också är det bara gamla gnälliga formgivare som tänker på sånt...

Inuti boxen ligger tre sprues varav en i klarplast, samt hjulhus, luftintag, stol och sikte i resin. Formerna ser helt OK ut, jag har visserligen inte kollat mot ritningar, men det här ser i alla fall ut som en Tunna, jämfört med AZ:s groda.

Panellinjerna är tunna och riktigt fina. Ytdetaljeringen håller riktigt fin klass.

Min enda invändning är den lilla smala panelen som går från huvens baksida till vingens framkant. Den är ordentligt upphöjd, vilket inte har någon motsvarighet i verkligheten. Möjligen kan den sticka ut något, men definitivt inte så att det skulle märkas i 1/72 och absolut inte så att det skulle se ut så här. Men det är ju enkelt åtgärdat.

Gjutningen ser fin ut. Lite skägg på några ställen och lite skräp på hjulen, i övrigt ser det bra ut.

En liten fånig detalj är ett lite taskigt (men begripligt) placerat utskjutningsmärke som behöver slipas ner för att cockpiten ska passa.

Dekalerna är pricken över i, de är hur bra som helst. Antar att det är Robert som slagit till igen. Makalöst bra!

Okej? Alla redo? Då kör vi! Återkommer strax med en första rapport från bygget.