Volvo LV102.
Postat: 17 jul 2013, 23:05
Jag begriper inte varför man ska ge sig på så konstiga saker.

Men varför inte försöka bygga nåt som liknar en Volvo LV 102? En hytt från en Esci Opel Blitz och en Studebaker från PST får utgöra stommen.

Jag börjar med att bygga ihop Opelhytten och sedan kapa bort det mesta av bakväggen. Bakdelen av Stude-hytten kapas av och monteras på Opeln. Studebakern ar smalare så väggen får breddas med plaststrips.

Spackla och slipa skarvar är alltid lika roligt. Hytten ska vara längre bakom dörren på Volvon än på Opeln så jag tänkte först förlänga med an annan opelhytt men Studebakern hade bättre form på takhörnen så det fick bli denna udda lösning.

Jag hoppas kunna använda överdelen av motorhuven från Esci men framskärmar är ett problem. Jag hittade en gammal Londontaxi från Matchbox (innan dom hette så) och gjorde en gjutform av fronten.
Gör sen skärmar av Magic Sculp i denna form. Det får bli starten till dom nya framskärmarna. Det hade kanske varit bättre om jag fått tag på en 1937 Ford från HotWheels men det här får funka.

Men varför inte försöka bygga nåt som liknar en Volvo LV 102? En hytt från en Esci Opel Blitz och en Studebaker från PST får utgöra stommen.

Jag börjar med att bygga ihop Opelhytten och sedan kapa bort det mesta av bakväggen. Bakdelen av Stude-hytten kapas av och monteras på Opeln. Studebakern ar smalare så väggen får breddas med plaststrips.

Spackla och slipa skarvar är alltid lika roligt. Hytten ska vara längre bakom dörren på Volvon än på Opeln så jag tänkte först förlänga med an annan opelhytt men Studebakern hade bättre form på takhörnen så det fick bli denna udda lösning.

Jag hoppas kunna använda överdelen av motorhuven från Esci men framskärmar är ett problem. Jag hittade en gammal Londontaxi från Matchbox (innan dom hette så) och gjorde en gjutform av fronten.
Gör sen skärmar av Magic Sculp i denna form. Det får bli starten till dom nya framskärmarna. Det hade kanske varit bättre om jag fått tag på en 1937 Ford från HotWheels men det här får funka.