EBR-10, 1/35 HobbyBoss

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
robertlundin
Inlägg: 242
Blev medlem: 31 jan 2012, 23:00
Namn: Robert Lundin

EBR-10, 1/35 HobbyBoss

Inlägg av robertlundin »

Ett bygge som blev klart strax innan Open 08 (men som jag missade att anmäla mig till i tid ..). Småfixat lite med den sedan dess.

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

/Robert
/Robert Lundin
Öken-Erik
Inlägg: 1343
Blev medlem: 26 jan 2012, 11:42

Re: EBR-10, 1/35 HobbyBoss

Inlägg av Öken-Erik »

Cool!

Jag gillar både dina förebilder samt din teknik.
Det skulle vara trevligt att få se dom "live", det är inte så att du kommer att dyka upp på C4-OPEN i Oktober med dina alster?

Öken-Erik

CU@C4
robertlundin
Inlägg: 242
Blev medlem: 31 jan 2012, 23:00
Namn: Robert Lundin

Re: EBR-10, 1/35 HobbyBoss

Inlägg av robertlundin »

Tack Öken-Erik. Inte omöjligt att jag dyker upp, det var trevligt i höstas med många fina modeller!
/Robert Lundin
Emil_Juhl
Inlägg: 410
Blev medlem: 26 jan 2012, 06:08
Ort: Malmö

Re: EBR-10, 1/35 HobbyBoss

Inlägg av Emil_Juhl »

Skit läcker!
Du har verkligen fått till metallkänslan i vagnen.
Mvh
Emil Juhl
Jens Tornblad
Inlägg: 113
Blev medlem: 01 feb 2012, 22:51
Namn: Jens Tornblad

Re: EBR-10, 1/35 HobbyBoss

Inlägg av Jens Tornblad »

Jag håller med om metallkänslan, den ser riktigt tung ut...
En obyggd modell är också en modell...
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3657
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: EBR-10, 1/35 HobbyBoss

Inlägg av magnusf »

Om det ska vara pansar ska det vara hjulpansar! EBR är det ultimata beviset för denna tes!

Übercool!

Hälsningar

Magnus
SvenYoung
Inlägg: 2910
Blev medlem: 25 jan 2012, 21:03
Namn: Sven Young

Re: EBR-10, 1/35 HobbyBoss

Inlägg av SvenYoung »

Underbart fina modeller, Robert. Gillar alla skarpt, denna och din Churchill är mina absoluta favoriter.

I din beskrivning på Britmodeller, skriver du att du målar grundfärgen med sprayburk. Det kunde man verkligen inte tro. Inte för att sprayburkar är dåliga, men det ser verkligen ut som du har använt färgmoduleringsmetoden med en airbrush.

Metallkänslan du får till är oerhört realistisk, likaså vädringen.
Gillar dessutom att du har lite halvglans i lacken, ger mera tyngd och liv i färgen, och framhäver ytterliggare den fina metallkänslan.

Skitsnyggt helt enkelt!
"Svenne-Kongo"

"Det omöjliga omhändertas omgående, mirakler kan ta lite längre tid"
- svenska underhållskompaniet, Kongo
robertlundin
Inlägg: 242
Blev medlem: 31 jan 2012, 23:00
Namn: Robert Lundin

Re: EBR-10, 1/35 HobbyBoss

Inlägg av robertlundin »

Tack alla. Tamiya sprayfärger måste jag säga funkar suveränt (ingen nyhet såklart). Visst blir det en aning tjockare än med air brush men det går så himla mycket snabbare och enklare. På med föhnen mellan varje sprayrörelse så blir det inga ansamlingar kring detaljerna. Sedan blir det väl lite svårare att skapa nyanser eller färgmodulering, men lite förtunnad oljefärg på diverse punkter lättar upp det hela. Sedan kan jag i ärlghetens namn tycka att färgmodulering ibland kan bli väl kontrastrik. Jag har gett de horisontella ytorna lite mera "damm" än de vertikala (låter väl logiskt) och får då viss extra nyansskillnad som livar upp det hela.
Detta med halvglansen blir ännu tydligare eftersom jag fotar med direkt ljus, kanske i blankaste laget, men får väl vara lite effektsökeri för att få den där "tunga" metallkänslan.
/Robert
/Robert Lundin
Skriv svar