Åter till jet-träsket! Rafale 1/48

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: Åter till jet-träsket! Rafale 1/48

Inlägg av Henrik R »

Tack Magnus!
Det är rak hederlig Gunze H1 som sprutats med omsorg! :-) Det dryga med att måla vitt i ett helt drag är att man inte kan hålla i den med handen riktigt. Man fick trixa lite för att få färg i alla skrymslen och ytan måste ju bli skinande blank.
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3655
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: Åter till jet-träsket! Rafale 1/48

Inlägg av magnusf »

Jisses, då har du hållit på ett tag! Jag är själv stor Gunze-diggare men det är ju inte så att de täcker så att det stör :-)!

Hälsningar Magnus
Janne.S
Inlägg: 2418
Blev medlem: 26 jan 2012, 02:13

Re: Åter till jet-träsket! Rafale 1/48

Inlägg av Janne.S »

Vacker smurfat!!!!
Himla läcker den blev i den målningen.
Follow me on https://www.patreon.com/user?u=62899518 for earlier and better access to me and my work :D
Andre B.
Inlägg: 3363
Blev medlem: 28 feb 2012, 19:31
Namn: Andre
Ort: Någonstans på västkusten...

Re: Åter till jet-träsket! Rafale 1/48

Inlägg av Andre B. »

Måste hålla med om Heller´s dekaler. Det är något specillt bra med dem. Några av mina äldsta modeller är från Heller och dekalerna sitter än idag som berget utan att ha ändrat färg, spruckit upp eller försilvrats. Och då satte jag på dem direkt mot den matta färgen!

Har Hellers Scania 141 med tilllhörande släp i 1/24. Dekalerna på släpet vilka inte är små kunde ha applicerats igår. Och jag har en del dekaler över som ser lika fina ut än idag. Och de är alltså sen -82!

/Andre
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite... 8-)

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: Åter till jet-träsket! Rafale 1/48

Inlägg av Henrik R »

Den blev klar för ett tag sen men bilderna är färska i alla fall :-) Vitt är ju svårt att få bra i småskalor tycker jag, men jag fick till blankheten i alla fall.

Bild

Bild

Bild

Bild
robertlundin
Inlägg: 242
Blev medlem: 31 jan 2012, 23:00
Namn: Robert Lundin

Re: Åter till jet-träsket! Rafale 1/48

Inlägg av robertlundin »

Enormt snyggt bygge! En Rafale blir inte snyggare än så här - varken som modell eller som förebilden.
/Robert Lundin
Snussugen
Inlägg: 804
Blev medlem: 30 mar 2013, 01:14

Re: Åter till jet-träsket! Rafale 1/48

Inlägg av Snussugen »

Nätt liten sak. :) Snyggt gjort.
Live & let dry.
Tobbe
Inlägg: 153
Blev medlem: 06 feb 2012, 18:43

Re: Åter till jet-träsket! Rafale 1/48

Inlägg av Tobbe »

Urtjusig modell, kul med en tidig Rafale.

/Tobbe
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: Åter till jet-träsket! Rafale 1/48

Inlägg av Henrik R »

Tack för trevliga kommentarer!
Jag ser nu att jag inte skulle ha fotat mot vitt, den försvinner ju nästan :-)
Men jag håller på lära mig den nya systemkameran så ha överseende om bilderna är lite...konstiga.
Janne.S
Inlägg: 2418
Blev medlem: 26 jan 2012, 02:13

Re: Åter till jet-träsket! Rafale 1/48

Inlägg av Janne.S »

Argh, vad snygg den blev!
Angående fotot så brukar jag tänka ljus modell- mörk bakgrund, mörk modell - ljus bakgrund. Jag lever inte själv som jag lär då det beror på vilka bakgrundspapper jag har vid tiden för skjutningen :P
Follow me on https://www.patreon.com/user?u=62899518 for earlier and better access to me and my work :D
Skriv svar