Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Efter en paus från fartygsbyggandet är det dags att ta upp en byggmötesmodell till färdigställande.
Etsorgien har börjat.
För att kunna spackla och slipa överbyggnadens skarvar slaktade jag en del ytdetaljering.
Den ersätts nu med fotoets och scratchbygge.
Pyssligt men kul.
Det tog mig ett par timmar att få räckena att följa skottens rundning.
Fortsättning följer.
Uffe
Senast redigerad av Ulf Lundberg den 17 nov 2013, 16:15, redigerad totalt 5 gång.
Det här ska jag följa med. Inspirerad av dig handlade jag en båt för ett tag sedan,en Dreadnought I 350-skalan.Hoppas bara nu att jag kommer att kunna börja plocka med den framöver efter alla Monogramnostalgier.
LarsaQ
Ja, du får visa mig hur du gör med vitlim Uffe, jag har inte fått det att fungera tillfredställande. Jag får det definitivt inte att "klibba" alls och om fotoetsen av nån outgrundlig anledning fastnar på ytan så kan man andas bort dem.