Het 1070 & M1000 trailer, några sista bilder sen få det va

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Mats Svensson
Inlägg: 194
Blev medlem: 27 jan 2012, 09:13
Ort: Norrköping
Kontakt:

Het 1070 & M1000 trailer, några sista bilder sen få det va

Inlägg av Mats Svensson »

Hej!
Efter en liten svacka har nu bygget satt fart igen. Dragbilden är så gott som färdigbyggd och målad i Natogrön. Taket är fortfarande löst med tanke på invändig vädring.
Trailern var med avancerad än jag räknade med. Hjulen är svängbara samt att det är fungerande stötdämpare. Eftersom mitt ekipage ska stå helt rakt limmade jag hjulaxlar i hyffsad rät linje. Som tur var lät jag stötdämparna vara fungerande och tack vare det så står alla hjulpar i backen.
Annat som var kneping är alla luftslangar. Fick till slut dit den men andra kan säkert göra bättre av detta.
Nu bårjar det närma sig slutmontering och målning. En riktigt stor modell som tar upp en egen hylla i vitrinen.
Här kommer några av de senaste bilderna.
Bild
Bild
Bild
Bild
Senast redigerad av Mats Svensson den 03 apr 2012, 18:27, redigerad totalt 1 gånger.
SvenYoung
Inlägg: 2910
Blev medlem: 25 jan 2012, 21:03
Namn: Sven Young

Re: Het 1070 & M1000 trailer

Inlägg av SvenYoung »

Mäktigt, Mats!

Kul med bilder på släpet, vilket jättejobb med slangarna.
Finns luftslangarna med i modellen (och tydliga instruktioner på hur och var det skall sitta)?
"Svenne-Kongo"

"Det omöjliga omhändertas omgående, mirakler kan ta lite längre tid"
- svenska underhållskompaniet, Kongo
Mats Svensson
Inlägg: 194
Blev medlem: 27 jan 2012, 09:13
Ort: Norrköping
Kontakt:

Re: Het 1070 & M1000 trailer

Inlägg av Mats Svensson »

Hej och tack!
Alla luftslangar finns med i form av tunn ringledning? jag testade först att borra upp slangfästen på släpet för att istället använda använda tunn blytråd. Provade även att ta bort koppartråden för att lättare få dit slangen på fästtappen. Kom slutligen fram till att använda medföljande tråd. Töjde försikting ut isoleringen och använde en nål för att förstora upp hålet, en minidroppe superlim och sedan gick der ganska bra att få dit slangen på fästtappen.
Innan målning ska jag rätta till alla slangar för att få dom mer enligt ritning. Och ja, det medföljer komplett kopplingsschema för släpet. Konstigt nog inget alls till dragbilen!
Lennart

Re: Het 1070 & M1000 trailer

Inlägg av Lennart »

Maffigt bygge det där. Imponerande med alla fina detaljer på trailern.Kul tycker jag att du valde Natogrön,snyggare än öken färgen.
Blir skoj att få se färdig och klar /Lennart
Robin Nilsson
Inlägg: 3821
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:43

Re: Het 1070 & M1000 trailer

Inlägg av Robin Nilsson »

Vad är det för Abrams-modell du har som last? Plastmodell rakt av eller nåt upgrade kit? TUSK?
tjo / Robin
Mats Svensson
Inlägg: 194
Blev medlem: 27 jan 2012, 09:13
Ort: Norrköping
Kontakt:

Re: Het 1070 & M1000 trailer

Inlägg av Mats Svensson »

Hej!

Det är Dragons M1A1 AIM och Legends T.U.S.K. 1
Massor med resin ;-)
Robin Nilsson
Inlägg: 3821
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:43

Re: Het 1070 & M1000 trailer

Inlägg av Robin Nilsson »

Tackar! / Robin
Trollis
Inlägg: 123
Blev medlem: 25 jan 2012, 23:39
Ort: Åre

Re: Het 1070 & M1000 trailer

Inlägg av Trollis »

VILL... OCKSÅ... HA... :shock:, dumma ekonomi som inte tillåter inköp :cry:
Nåja får väl njuta av dina bilder och "påstå" för mej själv att det är jag som byggt den :lol:
Posta mera snart!

MvH Anders "Trollis" Bernhardsson
"Time to find out who you really are.. what are your hobbies and interests?"
Mats Svensson
Inlägg: 194
Blev medlem: 27 jan 2012, 09:13
Ort: Norrköping
Kontakt:

Re: Het 1070 & M1000 trailer

Inlägg av Mats Svensson »

Bilder kommer snart,
Priset är högt men slår man ut det på antal delar blir den väldigt billig ;-)
Mats Svensson
Inlägg: 194
Blev medlem: 27 jan 2012, 09:13
Ort: Norrköping
Kontakt:

Re: Het 1070 & M1000 trailer

Inlägg av Mats Svensson »

Hej!

Lägger in några bilder på ganska färdigt bygge. Nu ska det "bara" sättas dit småsaker, Kamouflagemålas, vädras m.m, m.m.
Bild
Bild
Bild
Skriv svar