Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Riich models carrier på gång.
Ett ganska pilligt bygge.
Grundad i omgångar med svart för att dölja plasten och för att skapa skuggor.
Nu dags för huvudkulör men fortfarande osäker på vilket målningsallternativ jag ska välja.
Senast redigerad av Mats Svensson den 04 jul 2013, 08:28, redigerad totalt 1 gånger.
Tack.
Motor byggd men den lämnade jag utanför.
Var tvungen att sätta dit en plastbit mellan sidorna i motorrummet.
Precis som PMMS rekomenderar.
Annars fantastisk passform.
Några tankar om bygget så långt.
Bandlänkarna suger, jättesvårt att få bort dem från gjutstammar utan att skada delen.
Hade jag byggt för tävling e.dy. hade de varit det första jag bytt ut.
Kanske modelkasten länkar passar.
Motor är meningslös att sätta dit, kanske om etsade luckor kommer.
Till bogien valde jag att borra upp fästet och sätta dit en genomgående mässingsstav, se bild.
Jag är rädd för att det är exakt samt problem med Modelkastens länkar. Lätta att skada under borttagning. Lätt att det blir snett på en längre radda.
Janne Nilsson
First there were hunters, then farmers, then with something to be gained by barter, prostitutes and politicians. Given some debate about precedence, the first four human endeavours. But as soon as something can be gained, it must be protected.
Aha, trodde modelkasten redan hade lösa delar. Har själv bara testat vitmetalllänkar som tillbehör.
Här kommer senaste uppdatering, detaljmålning pågår.