Strv m/37 - utsidan nästan klar s23
Postat: 25 feb 2012, 19:50
Uppdatering 2018-02-04: del 15 - Strv m/37 - utsida nästan klar s23
Uppdatering 2018-01-30: del 14 -Strv m/37 - nitar och mer nitar s22
Uppdatering 2018-01-27: del 13 - Strv m/37 - utsidan igång s21
Uppdatering 2018-01-23: del 12 - Strv m/37 - torninteriör klar s21
Uppdatering 2018-01-22: del 11 - Strv m/37 - interiör klar s20
Uppdatering 2018-01-15 :del 10 - Strv m/37 - övre stridsutrymme klart! s18
Uppdattering 2018-01-12 : del 9 - Strv m/37 - dags att återuppliva bygget! s17
Uppdatering 2012-04-05: del 8 - interiören nästan klar, sida 15
Uppdatering 2012-03-24: del 7 - interiör, övre stridsutrymme, sida 13
Uppdatering 2012-03-23: del 6 - alla hjul klara, sida 11
Uppdatering 2012-03-14: del 5 - Torninredningen klar!, sida 9
Uppdatering 2012-03-12: del 4 - detaljer till torninredningen, sida 7
Uppdatering 2012-03-04: del 3 - interiör i stridsutrymmet, på sida 5
Uppdatering 2012-02-28: del 2 - början på en interiör, på sida 3
Hej på er!
Några kanske lade märke till att jag skapade en tråd tidigare idag, och så försvann den. User error på min sida
. Nu skall det göras ett nytt försök..
Det här är ett bygge som har funnits med i planeringen länge och som nu äntligen är igång.
Som vanligt en svensk vagn (nja, en tjekisk vagn i svenskt utförande) , en ganska liten sådan - nåmligen den lille charmige Strv. m/37.
Så här ser den ut efter en veckas arbete. Många roliga vinklar och lutningar att arbeta med, inte en vinkel är lika den andra. Bandhyllorna är temporära bitar som sattes på plats för att testa passformen på överdelen.
Tack till Emil Juhl för hjälpen med konstruktionstips för tornet, och för fina utskärningsmallar till dito.
Modellen skall ha full interiör, förutom motorutrymmet.
Nog med skrift, här kommer några bilder. Hade lite kul med bakgrundsfärgerna, hoppas de inte förstör för mycket..
Edit: ändrade till lite snällare bakgrundsfärger, ibland får man för sig konstiga saker som helt enkelt inte blir bra. Lite "vänligare" bakgrund nu alltså
Edit 2: skalan är 1/35, glömde att skriva det.
Ha det gott, och tack för titten..!
Sven





Uppdatering 2018-01-30: del 14 -Strv m/37 - nitar och mer nitar s22
Uppdatering 2018-01-27: del 13 - Strv m/37 - utsidan igång s21
Uppdatering 2018-01-23: del 12 - Strv m/37 - torninteriör klar s21
Uppdatering 2018-01-22: del 11 - Strv m/37 - interiör klar s20
Uppdatering 2018-01-15 :del 10 - Strv m/37 - övre stridsutrymme klart! s18
Uppdattering 2018-01-12 : del 9 - Strv m/37 - dags att återuppliva bygget! s17
Uppdatering 2012-04-05: del 8 - interiören nästan klar, sida 15
Uppdatering 2012-03-24: del 7 - interiör, övre stridsutrymme, sida 13
Uppdatering 2012-03-23: del 6 - alla hjul klara, sida 11
Uppdatering 2012-03-14: del 5 - Torninredningen klar!, sida 9
Uppdatering 2012-03-12: del 4 - detaljer till torninredningen, sida 7
Uppdatering 2012-03-04: del 3 - interiör i stridsutrymmet, på sida 5
Uppdatering 2012-02-28: del 2 - början på en interiör, på sida 3

Hej på er!
Några kanske lade märke till att jag skapade en tråd tidigare idag, och så försvann den. User error på min sida

Det här är ett bygge som har funnits med i planeringen länge och som nu äntligen är igång.
Som vanligt en svensk vagn (nja, en tjekisk vagn i svenskt utförande) , en ganska liten sådan - nåmligen den lille charmige Strv. m/37.
Så här ser den ut efter en veckas arbete. Många roliga vinklar och lutningar att arbeta med, inte en vinkel är lika den andra. Bandhyllorna är temporära bitar som sattes på plats för att testa passformen på överdelen.
Tack till Emil Juhl för hjälpen med konstruktionstips för tornet, och för fina utskärningsmallar till dito.
Modellen skall ha full interiör, förutom motorutrymmet.
Nog med skrift, här kommer några bilder. Hade lite kul med bakgrundsfärgerna, hoppas de inte förstör för mycket..
Edit: ändrade till lite snällare bakgrundsfärger, ibland får man för sig konstiga saker som helt enkelt inte blir bra. Lite "vänligare" bakgrund nu alltså

Edit 2: skalan är 1/35, glömde att skriva det.
Ha det gott, och tack för titten..!
Sven




