Mahatma G skrev:Törs man hoppas på några andra nukes, nu när du ändå håller på? Här är en liten lista på vad som vore trevligt att ha:
B83 - Finns inte från någon, så vitt jag vet, i någon skala.
B57 - Kan hängas på flertalet amerikanska taktiska kärror under kalla kriget, från F-84 och framåt.
B43 - Finns i många versioner, men de för exteriör hängning är mest intressanta. Enligt en uppgift stod på varje västtysk Starfighterbas alltid minst en F-104G, lastad med en B43, i fem minuters beredskap, för enkel resa mot mål i DDR. Även kanadensiska F-5 och F-104 i Västtyskland lär ha haft dylik uppdragsplanering.
Sedan vore det även skoj med några av de mer kända vapenbärarna från väst, exempelvis Hound Dog och Blue Steel som modeller i 1:48 och 1:72, eller varför inte 1:32? A-Model har en serie med ryska flygburna robotar i 1:72 och V-1 finns i alla skalor, så kom igen, lite NATO-robotar behövs!
/G
klart man kan hoppas! Ju mer info jag har ju snabbare går det...
kanske en lite udda vinkel på tillbehör men vafan dom e ju coola ju =)
ikväll har jag fixat infästningarna, tydligen hade jag gjort moderna Tornado-infästningar på båda... huga! efterforskningarna efter bilder på dom gamla infästningarna gjorde att jag fick uppdatera Tornado-infästningarna oxå.
Den röda behållaren var tydligen speciell oxå den för Tornadon... vi får se om jag hittar bättre referenser på dom andra....
å så funderar jag på att göra spännbandet till behållaren i mjuk resin så att man kan böja och anpassa runt den behållare man nu har valt...
väl caddat!