Hur detta projekt är tänkt att sluta är jag på det klara med, det är bara vägen dit som är ett enda stort experiment. Rost har jag pysslat med förr men inte i denna omfattning... Efter bortrensning så blev detta kvar. Helt på det klara med att det kanske går helt åt pipsvängen.

Ja, det är Revells gamla skuta som är ännu äldre än så här. 1979? Två generationer tidigare så byggdes väl denna?

Körde på hårt med mitt linoliumsnittjärn. En olycka i lillfingret fick mig att inse timmens sena klockslag och varför ögonen/hjärnan inte riktigt hängde med längre. Nu slutar vi med det livsfarliga hantverket och börjar limma istället.

Lite PC limmades in i skrovet för att få något att fästa bottenplattan i samt blockera lite av ljuset genom rosthålen. Hela rasket fick ett par rejäla tag med det svarta på burk.

Däcket rensades på utskjutarmärken samt gjutna rep och trossar. Smack på med däcket! Skorstenen limmades ihop, överbyggnaderna torrpassades och grunnades på. Vi fortsätter nog lite senare idag. Ska bara sova lite först