Pegasus Hobbies LCVP 1/72

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Stellan
Kontakt:

Pegasus Hobbies LCVP 1/72

Inlägg av Stellan »

Bild
Har ingen tidigare erfarenhet av Pegasus Hobbies. Att bygga denna simpla lilla båt är en del i ett projekt om landstigningsbåtar jag håller på med och det kändes därför nödvändigt att se vad den lilla krabaten gick för. Ser ut att vara en mycket enkel byggsats riktad till wargamers framför "riktiga skalamodellbyggare". Med en Airfix-LCVP i 1/72 under bältet sedan tidigare så blev jag faktiskt positivt överaskad. Trots några genvägar tror jag att denna vinner mitt hjärta, bara att fixa till några detaljer så är man hemma. Fler bilder hittar ni på Amphibious warfare-bloggen
Stellan Schroeder Englund
Lennart

Re: Pegasus Hobbies LCVP 1/72

Inlägg av Lennart »

Ser riktigt fin ut Stellan /Lennart
Stellan
Kontakt:

Inlägg av Stellan »

Lennart skrev:Ser riktigt fin ut Stellan /Lennart
Tack för det, Lennart. Den blev inte så tokig ändå med lite spackel på utskjutarmärken och färg på. Tur att jag hade en uppsättning dekaler hemma, utan dessa skulle den vara lite väl tråkig.
Henrik R

Inlägg av Henrik R »

Nice! Jag har en LCM från Airfix tror jag det var i 1/72 och den var en trevlig sak trots att den är ganska grovhuggen. Men den där ser intressant ut, Den har ingen hytt så jag antar att "kaptenen" satt rätt oskyddad vid landstigningen. Härligt bygge föressten!
Stellan
Kontakt:

Inlägg av Stellan »

Henrik R skrev:Nice! Jag har en LCM från Airfix tror jag det var i 1/72 och den var en trevlig sak trots att den är ganska grovhuggen. Men den där ser intressant ut, Den har ingen hytt så jag antar att "kaptenen" satt rätt oskyddad vid landstigningen. Härligt bygge föressten!
Tack Henrik! Jo, nog var styrman utsatt alltid men de var ju alla under en landstigning . Du ser ju var ratten sitter och det är bara trä runtomkring utom längst fram på sidorna.
Skriv svar