Beslutsångest, 1/35 M4A3 Sherman 105mm

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
piosa

Beslutsångest, 1/35 M4A3 Sherman 105mm

Inlägg av piosa »

Då sitter man där och lurar igen. Precis släng ihop en grunden till en Sherman, och det skall till att vädras. Vet dock inte vilken riktning jag skall ta. Jag skulle vilja ha lite hjälp att bestämma mig. Vintercammo eller grön?? Vad tycker ni?

Bild

//Pierre
//Jag har anammat en ny filosofi: Trial and Error.
Tyvärr mest Error...
Robin Nilsson

Re: Beslutsångest, 1/35 M4A3 Sherman 105mm

Inlägg av Robin Nilsson »

Vintercammo, gärna framåt vårkanten.
Grönbruna Shermans går det 13 på dussinet så en vinterkamouflerad vore trevligt.
Tysk och ryskt från östfronten med "frost i mustascherna" finns det också gott om men det är glest med Sherman-vagnar ;-)

mvh / Robin
piosa

Totalt Misslyckande :(

Inlägg av piosa »

Nope, ibland blir det inte som man tänkt, alldeles misslyckad. För skarpa kanter i grundlagret gör inte värt att bygga vidare på. Det blir till att börja om :(

Före :
Bild

Efter:
Bild
Tyvärr mest Error...
Robin Nilsson

Inlägg av Robin Nilsson »

Så illa pjåkigt blev det väl inte ? Lite smuts och slitage så borde det bli OK ...
piosa

Inlägg av piosa »

Jag har nu använt Syntet thinner som förtunning till det vita färglagret på en Testtank. Det blir inte alls så känsligt och ger betydligt större kontroll. Återkommer när jag har kört "skarpt".
Tyvärr mest Error...
Skriv svar