Grubers american tank, min första sherman

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
revonn88
Namn: per hammargård

Grubers american tank, min första sherman

Inlägg av revonn88 »

Bild

Bild

Bild

Bild

som synes so strulade hjluen en hel del och jag fick inte alls till dom raka, själva gjutningarna hade mycket ojämna sidor så var lite svårt att få till
revonn88

Re: Grubers american tank, min första sherman

Inlägg av revonn88 »

Bild

Bild

har väldigt mycket problem med att få ihop banden =/ försökte med limmet men funkade inte alls å har inget bra att smälta med
jfall
Namn: Jakob Fall

Inlägg av jfall »

För att göra det enklare kan man med band av vinyl kunna smälta dem först och sedan sätta dem på plats. Om du ska limma duger inte vanligt plastlim utan det är superlim som gäller. Personligen superlimmar jag alltid mina band tycker inte smälta funkar något bra.

Jakob
Jakob Fall
AP
Per K

Inlägg av Per K »

En variant på smältning är att värma en liten skruvmejsel över ett värmeljus och sen trycka den mot pluttarna på banden. Superlim kan vara klurigt om banden är för "feta".
revonn88

Inlägg av revonn88 »

läste någonstans att man ska kunna häfta ihop dom men låter som att risken är stor att dom slits sönder när man trär på dom
Björn B
Namn: Björn Bäcklund
Kontakt:

Inlägg av Björn B »

Det finns ett lim för feta plaster.
http://www.clasohlson.com/se/Super-Glue ... ite/34-771
Har använt det till dom gamla typen av Airfixband och Airfix o Esci 1/72 figurer Man fick rycka hårt i delarna för att få dom att släppa.
Bild
revonn88

Inlägg av revonn88 »

Björn B skrev:Det finns ett lim för feta plaster.
http://www.clasohlson.com/se/Super-Glue ... ite/34-771
Har använt det till dom gamla typen av Airfixband och Airfix o Esci 1/72 figurer Man fick rycka hårt i delarna för att få dom att släppa.
Bild

aa tack björn det ska kollas =) jag har ju bara plastic lim från hobbex hemma så
Pyret

Inlägg av Pyret »

Det bästa för mig är att ta en batteridriven lödkolv och smälta ihop banden. Då får man bra styr på smältningen!
Skriv svar