Flera Cadillac blir det men inte av samma typ. En 1931 och 1959 års modell till att börja med.
"Trettiettan" är en gammal påbörjad JoHan-byggsats som jag fick med orden: du kan säkert hitta på något med den.
Nu har den legat till sig medan det undermedvetna gjort upp en plan för den. Jag har börjat med att slipa bort penseldragen från karossens silverfärg och kapat bort skärmarna. Bakvagnen har sänkts så mycket det går utan att bygga om ramen.
Ghostbustersbilen är ju en 59 årsmodell och den tänker jag bygga som en ambulans. 16 hål på taket fick fyllas samt några på bakskärmen. Det fanns även sex upphöjda fästen på taket som fick skäras bort. Jag fick tag på rödljus i strömlinjeformade kåpor i resin som monterades på taket istället för skräpet från Ghostbusters.
Inredningen var ändå besvärligare. Jag har sågat bort en massa fastgjuten utrustning och måste nu bygga upp golv och sidor igen. Jag har en extra bår till den från den tredje Cadillacbyggsatsen på bilderna.
Det är en gammal JoHan som jag hoppas kunna bygga utan modifieringar. Det enda är att det verkar saknas en fälg så jag får väl montera en plåtfälg utan navkapsel på ett av hjulen.
Jaha, hur gick det nu med planen om avkopplande bygge av ubåtar rätt ur lådan? Jo jag gillar inte ställen som är med i byggsatserna utan tänker satsa på "Ulf-modellen" så jag måste ut och köpa trä först.