J8 och S14: S14 diorama sida 3

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Kalle M
Inlägg: 124
Blev medlem: 26 jan 2012, 17:56
Namn: Kalle Malinen
Ort: Göteborg

Re: J8 och S14

Inlägg av Kalle M »

jfall skrev:Två korta frågor bara
1. Har tänkt mig typ två stycken personer som underhåller planet på någotvis. Min fråga är alltså vilken färg markpersonal hade på sina uniformer 1943?

2. Funderar fortfarande på vad jag ska göra med planet, vad tror ni blir bäst att det har snöat direkt på planet eller att markpersonal håller på att dra bort ett par kamoflerande och snöiga vita preseningar?

Hälsningar

Jakob :)
Uniformsfärger kan jag inte hjälpa till med tyvärr, eftersom jag nästan bara har svartvita fotografier. Men jag hoppas att någon har svaret! Men gubbar, alltså. Vill du ha, så kan du få en av varje. Nästan alla är omålade, men vill du ha just alla så har en (sittande på sidan, med ett ammunitionsband i händerna) fått ett tunt ljusgrått lager och en (med verktygslåda i ena handen) ett tunt lager hudfärg på händer och ansikte. Och jag kan bjuda på själva gubbarna, men du får gärna betala för porto och vadderat kuvert (typ Clas Ohlsons minsta sådana).

Gällande fråga 2 så röstar jag för presenningar. Finland var noga med att både kamouflera och skydda sina plan, och det finns gott om bildexempel med plan vintertid täckta av presenningar - vita på vingarna och mörka över motorn.
jfall
Inlägg: 677
Blev medlem: 07 feb 2012, 00:00
Namn: Jakob Fall
Ort: Sollentuna, Stockholm

Re: J8 och S14: S14 diorama sida 3

Inlägg av jfall »

Så här kommer ytterligare en liten uppdatering för de två projekten. De ena känner jag är klart nämligen storken, hade först tänkt mig lite figurer men det får vänta till j8:an istället. J8:an har ståt helt still i väntan på att vingen ska komma från England men sedan så :D .

Här kommer lite bilder på den dekalerade storken kronmärkena är flying colors och resten Kora. Såg nu att både lansen och draken ville vara med :lol:
Bild
Bild
Bild
Bild

Kalle Skickar ett PM ASAP

Jakob 8-)

Edit: såg nu att Imageschack har dassat till bilderna ordentligt någon som vet om de finns en sajt som inte förstör bilderna så?
Jakob Fall
AP
Skriv svar