J8 och S14: S14 diorama sida 3

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3647
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: J8 och S14

Inlägg av magnusf »

Jag tänkte att du kunde ta extravingen så har du två kompletta Gladiatorer, gör en brittisk av den andra! Hör av dig om det är intressant.

Hälsningar

Magnus
Lennart

Re: J8 och S14

Inlägg av Lennart »

Trevlig dioide,och riktigt fin modell/Lennart
Kalle M
Inlägg: 120
Blev medlem: 26 jan 2012, 17:56
Namn: Kalle Malinen
Ort: Göteborg

Re: J8 och S14

Inlägg av Kalle M »

Kul att det byggs finskt! Jag har en Buffalo på gång, liggandes i lådan, men just nu tar mina cyklar (litet för mycket av) min uppmärksamhet. Men så snart de rullar som de ska...

Angående figurer så köpte jag ett set med "WW II Luftwaffe Personnel" från Heller. Jag hade tänkt använda dem till just finska flygplan men kan inte tänka mig att jag behöver just alla figurer. Hör av dig om det låter intressant. Länk här:

http://www.plasticsoldierreview.com/Review.aspx?id=466
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: J8 och S14

Inlägg av Henrik R »

Oerhört intressant diorama! Ser bra ut allt ihop!
jfall
Inlägg: 677
Blev medlem: 07 feb 2012, 00:00
Namn: Jakob Fall
Ort: Sollentuna, Stockholm

Re: J8 och S14

Inlägg av jfall »

Ytterliggare en uppdatering;
Har börjat på basen till S14:nen. Först sågade jag ut en form jag gillade, en liten sten satte jag också fast:
Bild

Sedan blev de lite "jord" vilket är en blandning av gips, pigment och lite grus för textur:
Bild

Satte också på en stam på granen:
Bild

Och här är hur de ser ut utan snö:
Bild

Lite stökigt på byggbordet också :lol:
Bild

Sen la jag till dessa för att simulera att man ploggat upp en yta för planet:
Bild


Slut!

Jakob
Jakob Fall
AP
Daniel_A
Inlägg: 573
Blev medlem: 29 jan 2012, 23:38
Namn: Daniel Andersson
Ort: Linköping (nästan)

Re: J8 och S14

Inlägg av Daniel_A »

Kul att se att det är fler som nattsuddar :-)

Spännande att följa ditt diorama.
jfall
Inlägg: 677
Blev medlem: 07 feb 2012, 00:00
Namn: Jakob Fall
Ort: Sollentuna, Stockholm

Re: J8 och S14

Inlägg av jfall »

Tack för uppmuntran allihoppa kul att även proffs tycker om min idé. Lyckades få på snö tillslut, laddar upp bilder när jag hinner men kan säga att jag är väldigt nöjd med resultatet.

Magnus vore jättenajs om jag kunde få vingen funderade just på vad jag ska göra med en komplett nederdel :lol: så vi kan väl komma överens om pris etc...

Kalle Skulle väldigt gärna köpa några av dina gubbar är precis vad jag letar efter, har i nuläget bara revells och där finns bara två mekaniker. Får säga vilka du kan skiljas ifrån intresserad av alla mekaniker. Skickar ett PM

Daniel känns som att det alltid blir sent innan man hinner sätta igång alltid något som måste göras innan :lol:

Hörs!

Jakob
Jakob Fall
AP
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3647
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: J8 och S14

Inlägg av magnusf »

Vingen är gratis bara jag hittar den :-)!

Hälsningar Magnus
jfall
Inlägg: 677
Blev medlem: 07 feb 2012, 00:00
Namn: Jakob Fall
Ort: Sollentuna, Stockholm

Re: J8 och S14

Inlägg av jfall »

Magnus tack så jättemycket uppskatar det!

Så här kommer en till uppdatering:
Nu har jag fått på snö på basen till S14 och jag måste säga att jag är väldigt nöjd med resultatet. Först provade jag med att blanda trälim och vatten vilket inte funkade bra alls. Därför köpte jag lim som man kan spruta från flaska vilket funkade perfekt.

Så...
Före:
Bild

Efter:
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

Hurra det blev bra! :D

Jakob
Jakob Fall
AP
jfall
Inlägg: 677
Blev medlem: 07 feb 2012, 00:00
Namn: Jakob Fall
Ort: Sollentuna, Stockholm

Re: J8 och S14

Inlägg av jfall »

Två korta frågor bara
1. Har tänkt mig typ två stycken personer som underhåller planet på någotvis. Min fråga är alltså vilken färg markpersonal hade på sina uniformer 1943?

2. Funderar fortfarande på vad jag ska göra med planet, vad tror ni blir bäst att det har snöat direkt på planet eller att markpersonal håller på att dra bort ett par kamoflerande och snöiga vita preseningar?

Hälsningar

Jakob :)
Jakob Fall
AP
Skriv svar