För dom som klagar på Airfix

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Stefan S

För dom som klagar på Airfix

Inlägg av Stefan S »

Bygg en sådan här best, sen kommer ni aldrig att klaga på Airfix mer :D
Bild

Bild

Stefan
Lars Befring
Namn: Lars Befring

Re: För dom som klagar på Airfix

Inlägg av Lars Befring »

:D efter några varv och sedan en massa varv till är dom väll inte så särskilt välformade i orginal heller?

skämt å sido så är jag full av beundran över bilbyggare som lyckas förvandla ganska sunkiga modeller till vällackade pärlor!

Jag brukar dregla rätt rejält på CCM´s utställning

ska bli kul att se den växa fram

/L
Modellexpo 08 Open 2021 Korea, Gruppbygge Airline 72
Henrik R

Inlägg av Henrik R »

Jag klagar inte på Airfix, utan på biltillverkaren som gjorde den där skapelsen :-)
Stefan S

Inlägg av Stefan S »

Karossen målad så idag åker dekalerna på :)

Bild

Eftersom motorn inte får plats utan ännu mer plastkirurgi än den som jag redan gjort i motorrummet och att det skulle krävas ännu mer arbeta att dessurom få plats med avgasrören från motorn blir detta en motorlös bil med igenlimmad motorhuv.

Dekalerna är i alla fall av toppkvalitet eftersom det är Slixdekaler som följer med

Stefan
Stefan S

Ford Torino Klar

Inlägg av Stefan S »

Nu är eländet klart i alla fall.

Bild

Bild

Bilen har ingen motor eftersom jag inte hade tålamod att skära bort det mesta av framvagnen för att få den på plats. Sen hade de krävts ytterligare avancerad plastkirurgi för att få plats med avgasrören...

F ö är många av delarna på bilen limmade med Kristal Kleer, bl a är karossen limmad mot chassit med KK.

Stefan
Stellan
Kontakt:

Inlägg av Stellan »

Vilket stånkande as till bil! Gillar lacken och dekaljobbet. Hur kommer det sig att du använde KK till limarbetena?
Stellan Schroeder Englund
Stefan S

Inlägg av Stefan S »

Att jag använder KK till mycket på mina bilbyggen beror på att jag kan limma direkt på lacken utan att skada den, hamnar en del lite fel är det bara att ta bort den, torka bort KK och försöka igen. Utmärkt att limma rutor med också. Sen blir KK tillräckligt starkt för de flesta tillfällen. Plus att det är tjockt och kan fylla ut om limytan är ojämn.

Hela bygget kan ses här;

http://skallerackers.se/forum/viewtopic.php?f=2&t=10029

Stefan
Mikael dBW
Namn: Mikael de Bourg Wetterlund

Inlägg av Mikael dBW »

Imponerande resultat av ett så dåligt utgångsmaterial.

Mikael de Bourg Wetterlund
Skriv svar