ubåt 1:144

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Axx

ubåt 1:144

Inlägg av Axx »

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
flagga, linor mm återstår fortfarande,
Vattnet ska få lite våtrumssilicon och blir supersnyggt tycker jag iallafall! Återkommer

Axx
Lennart

Re: ubåt 1:144

Inlägg av Lennart »

Ah,härligt AXX,en ubåt är aldrig fel . Möjligen att hon ligger lite högt i sjön,men det kanske löser sig då du får på siliconet/Lennart
Andre B.
Namn: Andre

Inlägg av Andre B. »

Jag gillar fägtonen på vattnet. Skulle inte ändra på det alls... *ler*

Är precis en sån där grå ton som det brukar vara en mulen dag i Kieler bucht eller ute i Nordsjön. Ofta känner jag att de flesta får hav att bli för blåa. Och jag gillar "gässen" på vattnet med. Något som många inte tänker på annars med är vinkeln på bogsvallet och att det ofta blir en andra och till och med en tredje bogvåg i samma vinkel. Det tycker jag du lyckats med bra då man anar den andra bogvågn i höjd med tornet. Skulle inte göra mer med vattnet som sagt...

Sen kan jag nog hålla med om att båten är något lätt i vattnet. Tror att de flesta VIc låg djupare även tomma på bunker. Din ubåt skulle nog bli väldigt styv och "kasta av" bemanningen i tornet är jag rädd... *s*

Däcket på de flesta ubåtar var målat i om inte direkt svart så i en mycket mörkgrå ton. Men jag gillar färgtonerna i ditt bygge. De faller in i varandra på ett mycket naturlgt sätt. Kan nästan känna hur jag möter båten på väg ut från Cuxhaven (vilket jag gjort några gånger om än inte den typen av ubåt *s*).

Snyggt!

Mvh. Andre
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite... 8-)

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
wearbeagle

Inlägg av wearbeagle »

Vad är havet gjort av?
Axx

Inlägg av Axx »

havet gjort av byggspackel som tokat lite och sen formas vågor mm för att sen stelna helt. målat med humbrol 77 ( Drakenblått ) och humbrol 28 till svallvågor o "gäss".
Axx

Inlägg av Axx »

så här blev det:

Bild
Bild

axx
Andre B.
Namn: Andre

Inlägg av Andre B. »

Värdigt en plats på sjöfartsmuseet! Verkligen snyggt. Gillar hur vattnet strömmar ut genom hålen...

Mvh. Andre
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite... 8-)

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
Lennart

Inlägg av Lennart »

Fin fint AXX,nu blev det mer liv i diot också/Lennart
Skriv svar