Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Jag blev så glad då jag såg att Zvezda tänker släppa en Il-62M i 1/144 så jag bara måste titta i kartongen till denna. Ett par timmar senare såg den ut så här. Det var inte riktigt meningen men bitarna bara trillade på plats. Ska nog lägga till lite scratchade utblås till motorerna då dessa är rätt grovt gjutna.
I detta skede är hon nu. Det det blev den nedersta märkningen, en av Air Ukraines äldre målningar. Såklart lyckades jag spilla ut halva flaskan Micro Sol över dekalarket men dekalerna var urstarka och överlevde efter torkning. Nu återstår lite lätt vädring, kryddade landningsställ samt lite hemma gjorda antenner som inte fanns med i kitet men som finns i verkligheten.
Stellan: Aerosvit är ett yngre bolag än Air Ukraine. Air Ukraine begärdes i konkurs 2002 av Ukrainas regering. Planerna var att när Aerosvit bildades skulle man samköra med Air Ukraine men utfallet blev ett annat.
Sakta men säkert rullar det på. Kallar scenen för "Konkursen i Kiev". Har tillverkat lock till intagen på sidomotorerna samt en "strumpa" till mittmotorn. Det kopparfärgade på vingen är min prototyp till en stackars (snart) arbetslös Air Ukraine-mekaniker som rollar över bolagets namn med vitfärg. Antennerna är också hemkokade av tunn aluplåt.
Ja, den ska få landningställ men det blir ett annat kapitel.