Conqueror mk2 klar för färg

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
TomasJ
Namn: Tomas Johansson

Conqueror mk2 klar för färg

Inlägg av TomasJ »

Hej

Detta är väl en lite ovanligare modell misstänker jag så jag tänkte jag lägger upp lite byggfoton för de intresserade.
Accurate Armours Conqueror mk2 är det. Den håller AAs normala kvalitet, snygga gjutningar, minimalt med luftbubblor.
Den innehåller många delar för att vara en resinmodell men bara några enstaka var skeva.
Några delar saknades/var trasiga men inget som inte kunde fixas. AA har en utmärkt kundservice om man saknar någon del,
bara att maila så kommer det på posten. Endast lite fotoets ingår men mer behövs inte.
Största bekymmret är banden som kommer i 9cm-längder. Dessa ska värmas och sedan böjas till rätt form på vanligt AA-maner.
Jag har byggt en del AA-modeller men lyckas aldrig med detta moment, tur det finns lim...
Dekaler till fem vagnar ingår men de sträcker sig endast till regnummer, inte andravärldskrigsvagnarnas dekal-djungel här inte.

Antenner är tillagt och bogservajrarna är utbytta från medskickad mässingstråd till lite mer böjlig Eurekavajer.

Figurerna är Miniart, tack för tipset Öken-Erik. Tror ni hjälmen funkar på en 50-talsbesättning?

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Allt för nu
Ha de
/Tomas
SvenYoung
Namn: Sven Young

Re: Conqueror mk2 klar för färg

Inlägg av SvenYoung »

Starkt jobbat, Tomas..! Toppenjobb du har gjort på bjässen, fantastiskt rent och snyggt byggt.

Skall bli kul att se färg på den! :-)
"Svenne-Kongo"

"Det omöjliga omhändertas omgående, mirakler kan ta lite längre tid"
- svenska underhållskompaniet, Kongo
Emil_Juhl

Inlägg av Emil_Juhl »

Wow!!

Ser riktigt bra ut!
Instämmer med Sven. Ser fram emot den målad!
Mvh
Emil Juhl
Plasticbattle

Inlägg av Plasticbattle »

Very nice clean build Tomas. I really like the figures ... they look perfect for this model. :shock:
Frank Glackin

The problem with common sense, is that it´s not that common!

http://plastic-battle.blogspot.se/
Öken-Erik

Inlägg av Öken-Erik »

Hej Tomas!

Tycker att Miniartfigarna funkar alldeles utmärkt med vagnen och man känner verkligen kylan.
Hjälmen stämmer också tidsmässigt, men... det finns alltid ett men. Miniart tycks inte ha lyckats med hjälmen riktigt, den känns alldeles för platt (konstigt nog ser den bättre ut i deras andra brittiska strvbesättn set). Om jag hade varit du hade jag nog bytt ut den.

Öken-Erik

CU@C4
Skriv svar