Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Jag har jobbat vidare med min 251'a och den har nu fått två figgar och lite utrustning.
Har fortfarande inte bestömt mig för hur plattan ska se ut så hjul och band är inte slutvädrade.
Ser riktigt trevligt ut, Emil! Gillar hur figurerna är positionerade, och detaljen med kniven som står upp ur trälocket.
En liten detalj bara, och det är snöret som håller bränsledunkarna och trälådan som hänger över kanten: känns lite klen, kanske någon grövre tråd kunde vara lämpligare?
Snyggt som sagt, gillar som alltid din metod att modulera kammofärger!
"Svenne-Kongo"
"Det omöjliga omhändertas omgående, mirakler kan ta lite längre tid"
- svenska underhållskompaniet, Kongo
@ Sven
Tack Sven!
Ja du har nog rätt. Snöret kan biffas till lite.
@ Anders
Tack! Jo ett bröd ska det vara. Repen är helt enkelt koppartråd från en gammal förlängningskabel.
Ska försöka komma ihåg färgen till torsdag.
@ Erik
Tack Erik! Roligt att du gillar det. Korven är gjord a Magic Sculp.
@ Henrik
Stort tack! Folk har frågat ifall det är äpplen eller tomater där ligger. Exakt vad det är lämnar jag till var och ens fantasi att avgöra.
@ Ulf
Jag håller med dig. Kättingen, matkärlet och trälådan skulle behöva lite mer liv. Presenningen är jag lite osäker på dock. Rimligvis borde den vara smutsigare men jag tyckte att den blev så snygg att jag inte vågade vädra den mer.
Kanske dags för lite mer pigment...
Det där är en av favvo fordonen i den tyska arsenalen och du har gjort den riktigt snygg.
Hur är camot gjort, det snackas om korv men knappast falukorv gissar jag eller ?