Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Capten "Knott Olvert " F-15 pilot 48:E Fighter Wing Lakenheat Air Base. Jag kunde inte motstå att skaffa denna figur då till fälle erbjöds.Men guben hade fel hjälm,en HGU 26 med delar från 55.Alltså inget visirskydd bl.a.Jag ville ha en HGU26/P2 på gubbskrället.Vad göra ,jo efter mycket letande i husetså hittade jag en kork,på en av min frus parfymmflaskor så nog skulle passa.sagt och gjort,lade visiret på korken och ritade upp.Sa till jycken vänligt men bestämt,Inte ett knyst till matte var korken tagit vägen, DU VET INGET ! Sågade putsade och målade,samt gjorde sidofästen i Pc.Plus att jag hade mycket små skruvar som passade perfekt till fästena.Har även gjort en regulator och slang till densamma.Han blir perfekt som nattvakt bland F-15 modellerna i vitrinen.skalan är 1/6 och fabrikatet BBI.Lennart
Tack Stellan,jo jag tycker också den är Cool! det roliga var Lottas reaktion då hon upptäckte tilltaget med parfymflaskan.Hon lät so Karl Bertils farsa,VAD SA DU ATT DU GJORDE SA DU? Försökte så gott jag kunde förklara symbolvärdet av korkbehovet,så slutet gott allting gott.Han luktar bra också /Lennart
Lennart skrev:Tack Stellan,jo jag tycker också den är Cool! det roliga var Lottas reaktion då hon upptäckte tilltaget med parfymflaskan.Hon lät so Karl Bertils farsa,VAD SA DU ATT DU GJORDE SA DU? Försökte så gott jag kunde förklara symbolvärdet av korkbehovet,så slutet gott allting gott.Han luktar bra också /Lennart
Byrackan skvallrade tydligen trots dina förmaningar? Det skulle min hund aldrig våga!
He he, nja det var nog flaskan utan kork ,som avslöjade mig till slut.Det har hänt förr att vissa saker ,disseaper and blow up" och återfunnits i ombyggd skepnad i hobbyrummet. Förra äventyret var ett hårt glasögon fodral.Men i krig och kärlek är allt tillåtet Angående figuren,nu får jag nästan lust att skaffa denna också.Lennart http://www.timewalkertoys.com/King-s-To ... t-8003.htm
Haha, Du är bara för bra! Gybben blev hur grym som helst. och parfy...Visiret blev riktigt bra!!
Jag har oxå gjort nått liknande för 100 år sen. Jag skulle göra ett Diorama och jag hittade den perfekta dioramabotten, en ram till ett foto. Det som var svårast var att Airbrusha väggen där tavlan suttit så den hade samma färg som resten av väggen..Det var en pärs..Funderingarna blev -"hmm...satt det inte en tavla här förrut? jag har bestämt för mig det, eller kom den aldrig upp efter renoveringen?"...