F-18 D Finland färdig

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Lennart

Re: Finsk Sisu" på G

Inlägg av Lennart »

Tack Henke,och Kalle !Jag skall utrusta den med BL.a AGM-154 Jsow kryssningsmissiler,vad jag förstått så har man väl även köpt AGM 158 till det Finska F-18 planen.
Skunkworks Natosats innehåller fina 154:or, men det finns med även i Revells Typhoon låda. Utseeende mässigt ser jag ingen skillnad på 154 och 158 ?Tycker för övrigt det är trevligt att tillverkarna skickar med olika vapenalternativ,dessutom riktigt moderna såna i lådorna /Lennart
Björn Eriksson
Inlägg: 603
Blev medlem: 28 jan 2012, 00:29

Re: Finsk Sisu" på G

Inlägg av Björn Eriksson »

Ser ut att bli ett riktigt snyggt och häftigt bygge det där Lennart!
Håller med de andra om att Hornet är väldigt snyggt flygetyg.
Finland funderar ju på att byta ut sina F-18, så slår det väl ut så får vi snart kanske bygga JAS 39 Gripen i Finsk märkning, Hur roligt som helst!

Mvh
/Björn
SwAF F16 Fighter Wing/Museumgroup Uppsala
IPMS Uppsala
_________________
Wings of Exellence SAAB 1937-2012
Senast redigerad av Björn Eriksson den 22 dec 2012, 10:30, redigerad totalt 1 gånger.
Mvh
/Björn
SwAF F16 Fighter Wing/Museumgroup Uppsala
IPMS Uppsala

Wings of Excellence SAAB 1937-2014
Lennart

Re: Finsk Sisu" på G

Inlägg av Lennart »

Tack Björn ! Jo det blir spännande att se vad det väljer i framtiden för sitt luftförsvar. Det var Taurus" som var med i Typhoon lådan,kollade just.Inte Jsow som jag felaktigt påstod /Lennart
Lennart

Re: Finsk Sisu" på G,nu med mera färg

Inlägg av Lennart »

Hornet modellen har fått mera färg och lite vädring, så den kanske hinner bli färdig i år i alla fall :D Lennart
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: Finsk Sisu" på G

Inlägg av Henrik R »

Mycket snyggt Lennart! Gillar verkligen när du sänkt flapsarna!
Draken74
Inlägg: 52
Blev medlem: 15 dec 2012, 22:04
Namn: Jonas Eriksson
Ort: Eskilstuna

Re: Finsk Sisu" på G

Inlägg av Draken74 »

Jepp, kan bara hålla med Henrik! Väldigt snyggt jobb, ser fram emot "Grand finale"!
Lennart

F-18 D Hornet Finland /Färdig

Inlägg av Lennart »

Så blev min F-18 D färdig i alla fall innan årets slut. Lösa klaffar följer med modellen,och jag valde som sagt att göra dem hängande. Ett trevligt bygge som nästan alltid med Hasegawas modeller. Håll till godo med många bilder,och ett GOTT NYTT ÅR till er/Lennart
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Mikael Falk
Inlägg: 213
Blev medlem: 26 jan 2012, 09:21
Ort: Kiruna

Re: F-18 D Finland färdig

Inlägg av Mikael Falk »

Mycket fin Lennart!

Använde du nätet till hålen i nosen?

/Mikael
"1/48, för oss skumögda."
Stefan Eriksson
Inlägg: 58
Blev medlem: 09 feb 2012, 21:13
Ort: Halland

Re: F-18 D Finland färdig

Inlägg av Stefan Eriksson »

Stiligt Lennart! Väldigt fin Hornet! Precis som jag gillar det.
Helt rätt att hänga lite last på vingarna. Det ser ut som sk "ACMI pod" på vingspetsen. Var kommer dekalerna ifrån ?
mvh Stefan
Lennart

Re: F-18 D Finland färdig

Inlägg av Lennart »

Tack så mycket Mikael och Stefan ! Hålen med nät under nospartiet,5 st är krutgas evakueringen för akan.Jag tänkte byta dessa eftersom det finska planen har ett mycket mer finmaskigt nät än det amerikanska.Men dilemmat blev,skall jag lägga nätet på insidan ,och då kommer det för långt in.Plasten är ju nästan en mm tjock.Lägger jag dem på utsidan blir det svårt att göra snygga ramar som blir tunna nog att gå samman med det övriga.Så jag avstod och lät originalen vara kvar .
Dekalerna kommer från F-4 Dable decals med märkining för Spansk,Sweizisk och Finsk F-18 .Suveränt fina och tunna,tyvärr så syns knappt data stencilerna.Beväpning tycker jag är mycket viktigt på modellerna,håller helt med dig Stefan . Agm 154 kryssningsmissiler från Skunkwork,och AXP 95 datapod från Hasegawa sats D.Kommer nog att bygga en Finsk C också,och då får jag anledning att hänga på några Taurus :D
Lennart
Skriv svar