Då tänkte jag starta en ny tråd där jag slänger upp lite bilder när jag tränar Air-Brushing på min Tamiya panther sd.kfz 171 (tror kittet är 25 år gammalt)
Efter nu 2 veckors lekande med min första air-brush tänkter jag försöka avslutat en tank innan jag börjar på nästa. (Annars känns det inte som att jag producerar något.)
Så i min låda tog jag upp min Panther. Den är väldigt slarvigt byggd. Så det får ni ha i baktanke. Några delar har knäckts men det får vi fixa nu under resans gång.
Planen jag tänkte följa lyder så här.
Grunda med Vallejos Grå Primer.
Bas färg Vallejos - 80% Dark Yellow, 20% Light brown
Color Modulation - 60% Dark Yellow, 20% Light Brown, 20% white
Camo - Panzer Olive green.
Mina gamla CM tester har blivit sisådär.
Men först så körde jag på Vallejos primer. Första gången jag testar den och måste säga mycket imponerad jämfört med Clase Olhssons Primer spray. Vilken skillnad i kontroll.

Ja då var det bara att dra över Bas färgen.
Hu vad det går mycket enklare att spraya än att handmåla en stor tank =)

So far so good...
Då kommer vi till CM. Här blev det genast svårare. Jag använde mig av en bit hård papper för att maskera av områdena.
Detta funkar väll inte till 100 % märkte jag efter hand.
Tex "stänk skärmarna" kunde blivit mycket bättre om jag bara hade maskerat med tejp. Och lagt färgen bakifrån till fram. Så där blivit mer brytning fram.
Tornets sidor är jag väll inte 100 % nöjd med heller.
Vet någon en bra artikel eller liknande som förklarar CM....typ vart/hur man skall tänka vid CM??
Iallfall så här ser panthern ut nu.