Arado Ar196

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Arado Ar196

Inlägg av Henrik R »

Trumpeters Ar196 ser riktigt bra ut trots sin storlek. Det fattades vissa detaljer som jag inte förstår varför dom inte kastade med i byggsatsen. Det enda jag klagar över är den högst spartanska inredningen(läs obefintligt) Men det kanske inte är det som man ska koncentrera sig på när man ser den på katapulten på Bismarck. Sen vill jag klaga på dekalarket som inte innehöll individmärkning specefikt för Bismarck eller dess swastikas som ska vara på vetikalfenan. Dåligt.

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
AndersN

Re: Arado Ar196

Inlägg av AndersN »

Härligt!
Med den huven tycker jag dom kunde lagt lite energi på interiören också..
Lennart

Re: Arado Ar196

Inlägg av Lennart »

Läcker Henrik ! Nedsänkta panellinjer och allt , Är det etsade bälten också :D Lennart
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: Arado Ar196

Inlägg av Henrik R »

Ja helt otroligt att dom lagt ned tid på paneler. Man skulle faktiskt kunna ha bälten om inredningen inte var så......avsaknad.

Nåväl. Själv är bäste dräng, nu har jag gjort dekaler till T3 DL, Får vänta tills imorgon på att microsolen ska torka så ska jag mattlacka skiten.

Bild
LarsaQ
Inlägg: 236
Blev medlem: 12 feb 2012, 09:27
Namn: Lars Qvarfordt
Ort: Linköping
Kontakt:

Re: Arado Ar196

Inlägg av LarsaQ »

Jisses,o jag som trodde det var ett bygge i 32 skalan från Revell.Hur gullig som helst.Vilken skala är det?

LarsaQ
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: Arado Ar196

Inlägg av Henrik R »

Den är i skala 1/200.
Mats Averkvist
Inlägg: 991
Blev medlem: 26 jan 2012, 19:24
Ort: Strömsnäsbruk
Kontakt:

Re: Arado Ar196

Inlägg av Mats Averkvist »

Yes, yes yes... och den kan byggas svensk också !! :D
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3657
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: Arado Ar196

Inlägg av magnusf »

Underbar! Kan man köpa den där separat? Det finns ju faktiskt lite annat i skala 1/200 (Hercules, B-52 och Avro Vulcan till exempel) så varför inte en Ar-196 som sällskap till fetingarna :-) ! Fiffigt sätt att göra huven på. Och så är ju förstås ditt jobb med den förstklassigt som vanligt...

Hälsningar

Magnus
Anders_Isaksson
Inlägg: 504
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:43
Ort: Stockholm

Re: Arado Ar196

Inlägg av Anders_Isaksson »

Ruskigt fint bygge i den skalan, Henrik!
Tänker du glasa in cockpit mha kristal klear el dyl?
Har iofs svårt att tro det skulle funka så bra pga den ringa storleken.
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: Arado Ar196

Inlägg av Henrik R »

Tack!

Nej, Denna Arado följer med min Bismarck modell. Man får 4 st med, men man kommer ju knappast använda ens 2 st. Men jag antar att dom kommer kunna köpas löst hos Trumpeter om några månader.

Som svar på glasfönster så har jag väl spånat på något dyl. Som Krystal Clear Humbrol eller Gatorglues. Frågan är om det inte är enklare att fästa plastfilm bakom ramen istället?. Jag ska göra några ädla försök lite senare..
Skriv svar