HMS Gotland i 1/350. Färdig
HMS Gotland i 1/350. Färdig
Man är ju knäpp i huvudet.
Känner att jag behöver ett brake från Viggen så ett snabbygge "out of the box" är väl lämpligt?
Men varför välja ett svenskt örlogsfartyg i resin i den gigantiska skalan 1/350 när man hatar resin?
Nåväl, jag tänker inte lägga några pengar på en psykolog som kan förklara det. Pengarna gick åt till resinbyggsats. Ska investera i epoxylim så återkommer jag med en bilder på bygget.
Känner att jag behöver ett brake från Viggen så ett snabbygge "out of the box" är väl lämpligt?
Men varför välja ett svenskt örlogsfartyg i resin i den gigantiska skalan 1/350 när man hatar resin?
Nåväl, jag tänker inte lägga några pengar på en psykolog som kan förklara det. Pengarna gick åt till resinbyggsats. Ska investera i epoxylim så återkommer jag med en bilder på bygget.
Senast redigerad av Björn B den 01 jan 2013, 00:01, redigerad totalt 4 gång.
Re: Man är ju knäpp i huvudet
Varför ändra på ett vinnande koncept...? Du har vår välsignelse.
Stellan Schroeder Englund
Re: Man är ju knäpp i huvudet. En Gotlänning i 1/350
Har nu börjat med min Gotlänning men det är inte HMS Visby

utan HMS Gotland. En resinbyggsats från OKB Grigorov.

Det är inte många delar men dom som är ar fint gjutna. Hittar bara ett par små bubblor i resinet så det borde gå fort att få ihop modellen.

Tornet är på plats. Det är inte en stor modell. Jag får vara försiktig så att den inte dyker ner i färgburken och försvinner. Den är ju inte så lätt att hitta som US Navy fick lära sig.
utan HMS Gotland. En resinbyggsats från OKB Grigorov.
Det är inte många delar men dom som är ar fint gjutna. Hittar bara ett par små bubblor i resinet så det borde gå fort att få ihop modellen.
Tornet är på plats. Det är inte en stor modell. Jag får vara försiktig så att den inte dyker ner i färgburken och försvinner. Den är ju inte så lätt att hitta som US Navy fick lära sig.
Senast redigerad av Björn B den 08 feb 2023, 01:39, redigerad totalt 2 gång.
Hej Björn!
Ser hur fint som helst ut det där. Gillar propellerbladen! Får jag fråga vad modellen kostade? Hade varit kul om det gick att få tag i en dylik i 1/144. Men antar att man får bygga den själv från grunden då...
MVh. Andre´
Ser hur fint som helst ut det där. Gillar propellerbladen! Får jag fråga vad modellen kostade? Hade varit kul om det gick att få tag i en dylik i 1/144. Men antar att man får bygga den själv från grunden då...
MVh. Andre´
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite...
Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
$40 Borde kanske satsat på 1/700 versionen istället. Billigare och så kunde jag köpt flygplanskryssaren Gotland i samma skala från HP-models
Va läckert,hade ingen aning om att den fanns,gullig skala mot färgburken.
LarsaQ
LarsaQ
Hur går det med Gotlänningen?Lennart
Har letat efter bilder på hur propellern ska se ut så det har legat nere. Kan nu åter starta bygget.
Hittade du några bilder på skruven? Propellerns utformning är ju lite hemlig annars, så jag kan tänka mig att det är ont om bilder på den. Jag hittade inga när jag scratchade en Västergötland för många år sedan.