Färdig J 29G ..som i Gul

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Joakim Hultman
Inlägg: 1836
Blev medlem: 27 jan 2012, 10:27
Ort: Stockholm

Re: Färdig J 29G ..som i Gul

Inlägg av Joakim Hultman »

Snyggt! Den ser så mysig ut i gult. :)
Björn Fransson
Inlägg: 3579
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:02
Ort: Närke
Kontakt:

Re: Färdig J 29G ..som i Gul

Inlägg av Björn Fransson »

Stellan skrev:Du använde väl inte bara en nyans gult på denna va? Blir det något mål eller wiretrumma?
Jo, faktiskt är det bara en nyans. Gunze 329 blandat med vitt. Tunnan är tacksam att måla, alla kurvor och böjar gör att det blir liv i kroppen ändå. Och en wiretrumma kanske vore på sin plats. Jag är lite kass på hur sådana såg ut, har du något tips på förebild? Var ska jag göra av den? Under högervingen?
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3657
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: Färdig J 29G ..som i Gul

Inlägg av magnusf »

Yberfräck!

Och se-dan kan väl ses som en uppmaning till de som skjuter: skjut inte nu, skjut sedan. Skjuta nu har man ju provat vid åtminstone två tillfällen med sorgligt resultat...

Hälsningar

Magnus
Björn Fransson
Inlägg: 3579
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:02
Ort: Närke
Kontakt:

Re: Färdig J 29G ..som i Gul

Inlägg av Björn Fransson »

Magnus! Du är ju så mycket smartare än jag. Funderade länge på om det fanns något kul i SE-DAN utan att lyckas krysta fram något. Så jag nöjde mig med att det var lite halvkul att det blev ett ord. Men din förklaring är ju bara så självklar! :-D
Stellan
Inlägg: 5636
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Färdig J 29G ..som i Gul

Inlägg av Stellan »

Björn Fransson skrev:
Stellan skrev:Du använde väl inte bara en nyans gult på denna va? Blir det något mål eller wiretrumma?
Jo, faktiskt är det bara en nyans. Gunze 329 blandat med vitt. Tunnan är tacksam att måla, alla kurvor och böjar gör att det blir liv i kroppen ändå. Och en wiretrumma kanske vore på sin plats. Jag är lite kass på hur sådana såg ut, har du något tips på förebild? Var ska jag göra av den? Under högervingen?
Trumman brukade väl sitt under vänster vinge. Har hittat bilder på modeller men tycker att länkningarna funkar dåligt, gåggla!
Stellan Schroeder Englund
Björn Fransson
Inlägg: 3579
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:02
Ort: Närke
Kontakt:

Re: Färdig J 29G ..som i Gul

Inlägg av Björn Fransson »

Vad söker du på? Är lite dålig på terminologin här...
Stellan
Inlägg: 5636
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Färdig J 29G ..som i Gul

Inlägg av Stellan »

tunnan måldragare eller måldivisionen
Stellan Schroeder Englund
Björn Fransson
Inlägg: 3579
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:02
Ort: Närke
Kontakt:

Re: Färdig J 29G ..som i Gul

Inlägg av Björn Fransson »

Perfekt! Tackar! En sådan borde man väl kunna snickra till.
AndersN

Re: Färdig J 29G ..som i Gul

Inlägg av AndersN »

Gult! Kan det bli vackrare?! Snyggt!
Draken74
Inlägg: 52
Blev medlem: 15 dec 2012, 22:04
Namn: Jonas Eriksson
Ort: Eskilstuna

Re: Färdig J 29G ..som i Gul

Inlägg av Draken74 »

Riktigt snygg, j29:an skulle blivit en riktigt cool måldragare! Kanonfint jobb Björn. :)
Skriv svar