Färdig J 29G ..som i Gul

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Björn Fransson
Inlägg: 3579
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:02
Ort: Närke
Kontakt:

Färdig J 29G ..som i Gul

Inlägg av Björn Fransson »

Jaha. Så har då även jag trillat dit på detta spektakel. Svårt att motstå. Det här ska alltså bli den självklara måldragare Svensk Flygtjänst aldrig flög. Knallgul med röd näbb ska den bli så småningom.

Bild

Det får ju aldrig vara för lätt, så jag gissade att det var troligare att 29B skulle hamna här, än lådans 29E. Det gav mig också chansen att prova på hur lätt det var att slipa ner sågtanden. Och det gick snabbt som attan. Av bara farten hamnade klaffarna i hängande läge på klassiskt Tunnanmanér.

Lite ovant med en så liten kärra...

Bild
Senast redigerad av Björn Fransson den 20 dec 2012, 20:04, redigerad totalt 1 gånger.
Lars Befring
Inlägg: 2326
Blev medlem: 05 feb 2012, 19:05
Namn: Lars Befring
Ort: Stockholm

Re: J 29G ..som i Gul

Inlägg av Lars Befring »

en näpen liten sparv!!! och visst e det själjklart med en gul!!! någon liten maskot typ snobben på? Lilla fridolf?

:D
Modellexpo 08 Open 2021 Korea, Gruppbygge Airline 72
Björn Fransson
Inlägg: 3579
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:02
Ort: Närke
Kontakt:

Re: J 29G ..som i Gul

Inlägg av Björn Fransson »

Numera J 29 Kanariefågeln. :)

Bild
Björn Fransson
Inlägg: 3579
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:02
Ort: Närke
Kontakt:

Re: J 29G ..som i Gul

Inlägg av Björn Fransson »

Åsså var den klar. I alla fall så när som på pitotrören.

Bild

När man ser alla andra härliga Tunnor, framstår ju denna i ärlighetens namn som lite fantasilös. Men jag fastnade djupt inne i det realistiska what if-träsket och hade svårt för att frigöra mig från tanken på hur det skulle ha kunnat se ut om Svensk Flygtjänst faktiskt flugit Tunnan. Och deras märkning var ju aldrig roligare än så här. Även om det kliade i fingrarna att peta dit den där Snobben som Lars tipsade om... Dottern föreslog SE-NAP som en passande registrering, men inte ens det kunde jag förmå mig, eftersom det troliga hade varit att registreringen hade börjat på D. Så roligare än så här blev det inte. :-)

Bild

Men även om dekalerna kanske inte är de roligaste piggar ju färgen upp i decembermörkret! Såna här hade vi velat se!!!

Bild

Klantade mig när jag lade i vikter i nosen och fick peta in ett extra blyhagel i nosställsschaktet.

Bild

Dekalerna är det som blev över från Miles Martinet-arket. Plus några överblivna Revell-Tunna-Dekaler. Som inte var särskilt tunna.

Bild

Och som sagt, när man ser den så här, känns det lite synd att Flygtjänst aldrig skaffade sig någon Tunna. Alla borde egentligen ha rätt till en egen Tunna. Fast å andra sidan, då hade vi ju aldrig fått se någon svensk Meteor. Man kan inte få allt. :-)
Lars Befring
Inlägg: 2326
Blev medlem: 05 feb 2012, 19:05
Namn: Lars Befring
Ort: Stockholm

Re: Färdig J 29G ..som i Gul

Inlägg av Lars Befring »

SKITSNYGG!!!!! en tunna gör sig i alla färger och ibland måste man erkänna att "less is more"
Modellexpo 08 Open 2021 Korea, Gruppbygge Airline 72
Stellan
Inlägg: 5636
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Färdig J 29G ..som i Gul

Inlägg av Stellan »

Åhhhh, vill ha! Jag har dock en annan sak på lut på samma tema, vi får se när den blir klar ;) Jag tycker de gula kärrorna är så härligt befriade från allt bjäfs, bara rena texter och en färg som säger "SKJUT INTE PÅ MIG!". Du använde väl inte bara en nyans gult på denna va? Blir det något mål eller wiretrumma?
Stellan Schroeder Englund
Stellan
Inlägg: 5636
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Färdig J 29G ..som i Gul

Inlägg av Stellan »

Åhhhh, vill ha! Jag har dock en annan sak på lut på samma tema, vi får se när den blir klar ;) Jag tycker de gula kärrorna är så härligt befriade från allt bjäfs, bara rena texter och en färg som säger "SKJUT INTE PÅ MIG!". Du använde väl inte bara en nyans gult på denna va? Blir det något mål eller wiretrumma?
Stellan Schroeder Englund
Mikael dBW
Inlägg: 200
Blev medlem: 15 feb 2012, 09:09
Namn: Mikael de Bourg Wetterlund
Ort: Stockholm

Re: Färdig J 29G ..som i Gul

Inlägg av Mikael dBW »

Tjusigt bygge! Hälsa dottern att SE-NAP var klockrent!

Mikael dBW
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: Färdig J 29G ..som i Gul

Inlägg av Henrik R »

Den blev kanonsnygg Björn. Hatten av för ett strålande bygge!
Lennart

Re: Färdig J 29G ..som i Gul

Inlägg av Lennart »

Underbar ide,och fint utfört Björn. Lennart
Skriv svar