Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Jag meckat med inredningen av den nya Fokkern EII och det har varit en produktiv kväll måste medges.Tamyia och humbrolfärger är använda.Några extradetaljer dock har kommit in i bilden.
Jag ersatte satsens etsade bälten med nya från Radub´s production vilket funkade kanon.Laserskurna pappbälten med etsade bitar som ska monteras. Efter montering fick de lite färg på sig för att inte verka allt för nya.
Gold-zack tråd med varmdragna tops som vantskruv höjer ju alltid intrycket när det målats till lite.Börjar visst bli gammal då ögonen protesterar när det kommer till tråd o skruv.Skalan är ju 1/32 för den som ej är insatt.Nu är det lite dekaler som ska på plats så kan vi fortsätta till nästa avsnitt i beskrivningen.
Och att duktiga byggare lägger upp bilder som inspirerar!
den där "autopiloten"? hur skulle den fungera... eller är det marklåsning?
Vansinningt snygg materialhantering som vanligt! hatten av och ser fram emot fortsättning.
Modellexpo 08 Open 2021 Korea, Gruppbygge Airline 72
Roderlås alla 1914,används säkrast på backen skulle jag tro.Hittade en bild på ett sådant roderlås i Windsock på Fokkern, men har sett det ute på museet med för den delen.Latjo grej att lägga till bara hehe.
LarsaQ som meckar tunna just nu
Snyggt Lars!
Ett litet tips är att stärka vingarnas infästning mot kroppen så att de håller för senare påfrestning. Limma gärna vingarna med en aning upphöjda vingspetsar eftersom tyngdlagen och riggtråd vill få dem att sjunka. Det är lättare att sträcka dem raka nedåt än tvärtom.
Vad julen???Den kommer om 22 dagar grabben, eller menar du hjulen på Fokkern? jag kan ta ett kort på dem med
Nävars, har lagt lite klarlack på paneler i inredningen så det blir en fin yta för dekalerna.Även lackat insidan av kroppen och under eftermiddagen här kommer jag att fortsätta med den utsökta motorn som bara är hur läcker som helst.
Pål Björkman skrev:Snyggt Lars!
Ett litet tips är att stärka vingarnas infästning mot kroppen så att de håller för senare påfrestning. Limma gärna vingarna med en aning upphöjda vingspetsar eftersom tyngdlagen och riggtråd vill få dem att sjunka. Det är lättare att sträcka dem raka nedåt än tvärtom.
/Pålle
Tack för tipset, har plockat loss vingarna under förmiddagen här och konstaterat att du har rätt, får ta fram epoxyn o lite plast.
Jäkla kul kärra annars måste jag säga, har haft suget på denna länge och bara önskat att den skulle komma så nu njuter jag bara.Hoppas få den klar innan nästa fokker landar med brevbäraren.Detta gör att ett annat projekt får gå lite långsammare igen.