Å så fick jag en Tunna jag med av en person ifrån huvudstan

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
LarsaQ
Inlägg: 236
Blev medlem: 12 feb 2012, 09:27
Namn: Lars Qvarfordt
Ort: Linköping
Kontakt:

Å så fick jag en Tunna jag med av en person ifrån huvudstan

Inlägg av LarsaQ »

Så jag sällar mig till skaran som har en hellertunnapåbordet,Jo jag undrar vad som hände där Lars B, Hmm.Nåväl slutgnällt iaf, jag har börjat pyssla med tunnan under kvällen här efter ett par stärkande sms från Anders N.
Tanken är så här,vad händer om man låter saab samarbeta med Fokker, om så är fallet hade vi haft en kul kärra inom marinen redan 1916.Alltså jag tänker korsa tunnan med en Albatros W4, vi får se hur det går, kan tänka mig att tunnans mysiga kroppsform borde passa till dukade vingar samt flottörer eller??? :lol: Det kan ju bli en HIT, annars får det väl bli något som gick ihop iaf :oops: Vi får se, hoppas kunna ta några bilder imorrn eller senare i veckan då det börjar likna något.
Hoppas nu att du inte kommer ner mer innan JUL nu Lars B, då jag har att göra ändå. :lol: :lol:

Larsa Q
Nicklas Karlén
Inlägg: 881
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:00
Namn: Nicklas Karlén
Ort: Norrköping

Re: Å så fick jag en Tunna jag med av en person ifrån huvuds

Inlägg av Nicklas Karlén »

Detta är en djävulsk komplott, tror du inte att jag i en min lådor hittar en påse med en Heller Tunnan..........................

Förmodligen kommer detta resultera i en grym attack mot utställningsborden av Östgöta skvadronen på 08-Open

Jag muttrade visst något om hög höjd så jag får väl försöka fixa så att tunnan når höjder som man bara kan drömma om på Saab.

Nicklas
Vid tider av oro och fara för staten, åkallar vi Gud och hyllar soldaten.

När faran är över och fyllda blir faten, då glömmer vi Gud och föraktar soldaten
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: Å så fick jag en Tunna jag med av en person ifrån huvuds

Inlägg av Henrik R »

Vilken Tunnaboom det har blivit!..känner mig lite utanför :-) Albartosstunna låter ju minst sagt intressant i utskjutningssyfte vid haveri. Eller du kanske ska ha utskjutningen nedåt som på Starfightern? :lol:

Mitt senario hade varit att göra en 262 Tunna. Flytta cockpiten några cm bakåt och ha 2 st Jumo 004 på vingarna!!! Eller helt enkelt göra en Tunna "trainer" SK29!!
Många idéer har man i dessa tider. haha!
LarsaQ
Inlägg: 236
Blev medlem: 12 feb 2012, 09:27
Namn: Lars Qvarfordt
Ort: Linköping
Kontakt:

Re: Å så fick jag en Tunna jag med av en person ifrån huvuds

Inlägg av LarsaQ »

Jo, man undrar vad befring ska göra med alla tunnorna när alla lämnar tillbaka dem Haha.



En 262 Tunna låter ju helt rätt,att jag inte tänkte på det, gör den tvåsitsig typ 262B vetja

LarsaQ
Stellan
Inlägg: 5638
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Å så fick jag en Tunna jag med av en person ifrån huvuds

Inlägg av Stellan »

Hehe, visst är det en djävulsk plan som kokats ihop. Det blir ett gift. Som många redan upptäckt kan man göra precis vad som helst med en Tunna.
Stellan Schroeder Englund
LarsaQ
Inlägg: 236
Blev medlem: 12 feb 2012, 09:27
Namn: Lars Qvarfordt
Ort: Linköping
Kontakt:

Re: Å så fick jag en Tunna jag med av en person ifrån huvuds

Inlägg av LarsaQ »

Men hur många är det uppe i nu igentligen, fick en känsla av att det gödslats en hel del här.

LarsaQ
Joakim Hultman
Inlägg: 1836
Blev medlem: 27 jan 2012, 10:27
Ort: Stockholm

Re: Å så fick jag en Tunna jag med av en person ifrån huvuds

Inlägg av Joakim Hultman »

Den där Lars Befring asså...

Vet hur det känns, Larsa. Man var en lyckligt ovetandes modellbyggare med drömmar och framtidsplaner som vilken annan grabb som helst. Men sen kom Lars Befring, som en blixt från klar himmel, och så hade man en Heller-Tunna.

De säger att man aldrig blir sig själv igen efteråt.

;)
LarsaQ
Inlägg: 236
Blev medlem: 12 feb 2012, 09:27
Namn: Lars Qvarfordt
Ort: Linköping
Kontakt:

Re: Å så fick jag en Tunna jag med av en person ifrån huvuds

Inlägg av LarsaQ »

Japp, Vi får väl koka ihop något riktigt duktigt som tack för hjälpen när tunnorna är slut,om de nu blir det.Måste dock erkänna att bygglusten är på topp på grund av detta så jag har förväntningar på att kunna fortsätta ikväll när spacklet har torkat till.
Jisses, måste till bordet
LarsaQ
olindau
Site Admin
Inlägg: 781
Blev medlem: 09 jan 2012, 07:57
Namn: Olle Lindau
Ort: Sollentuna

Re: Å så fick jag en Tunna jag med av en person ifrån huvuds

Inlägg av olindau »

Lista över utdelade tunnor finns här.
http://www.ipmsstockholm.se/phpBB3/view ... 646#p16646

Dock inte uppdaterad med vårt besök i Linköping, eftersom Lars är i Tjeckien och
besöker modellfabrikörer. Det är visst tillsammans med Max Nykvist men personligen tror
jag att han försöker skaffa en ny tunnanleverantör eftersom det börjar bli ont om gamla Heller. :lol:
Olle Lindau
Matchbox: Finished model with parts and decals as supplied - no painting necessary
LarsaQ
Inlägg: 236
Blev medlem: 12 feb 2012, 09:27
Namn: Lars Qvarfordt
Ort: Linköping
Kontakt:

Re: Å så fick jag en Tunna jag med av en person ifrån huvuds

Inlägg av LarsaQ »

Sanslöst, vad många som klistrar på denna ask igentligen.Hoppas att alla får ihop dem så kan det bli ett ståtligt bord.Jag ska bygga till midnatt så jag kan komma vidare i morgon kväll,

LarsaQ
Skriv svar