Först fick det rensas lite så det över huvud taget gick att plocka fram satsen. Rätt tuff omslagsbild tycker jag!

Man får en hel del plast för pengarna, måste säga att Revells satser håller en angenäm prisnivå. Fick betala 498:- för denna, vilken annan tillverkare kan hålla den prisnivån på en ny stor 1/32:a? Dekalarket är också mycket fint med fem olika märkningsalternativ.

Några referenser att gräva sig ner i, har dessutom ett antal tidningsartiklar som säkert kommer väl till pass.

Hur ser det då ut när man kollar närmare på gjutningarna? Får väl säga att det är sådär, inte top of the line direkt... Det är mängder med gjutskägg på de mindre delarna och man får gå över varje kantyta och slipa till delarna. Tidskrävande och tråkigt... Det är kanske inte vad man väntar sig från en ny sats. Jämförde t.ex. med Revells He-219 och den är mycket bättre i gjutningen. Och den kom för nästan tio år sen

Som vanligt börjar byggandet med cockpiten. Och här är det tyvärr ganska sparsamt med detaljer, det duger inte i den här skalan. En recensent skrev att cockpiten var "spot on", han hade själv krupit omkring i originalet. Tja, han måste ha ett sviktande minne och även glömt kameran hemma den dan... Alla foton som finns publicerade talar emot honom, så jag får nog ta och scratcha en del detaljer så det blir lite mer liv.

Hittade också sikten i resin i en gömma, det kan nog komma väl till pass eftersom siktet sitter helt öppet innanför frontrutan och syns väldigt väl. Hoppas det är rätt modell, det har jag inte kollat ännu...

Fortsättning följer...
/Johan C