GSD nr 6? Tjockisen.....

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Micke A
Inlägg: 467
Blev medlem: 26 jan 2012, 14:08

GSD nr 6? Tjockisen.....

Inlägg av Micke A »

Jag tror att det är nr 6 av gamla surdegar som slutförts? Dragons Dicker Max som jag påbörjade 2007 och som somnade in under hösten.... :o

Bild

Så här såg det ut nånstans innan inspirationen tröt.... :oops:

Bild

Men det mesta var klart och stridsutrymmet var målat.

Bild

Sedan fick den ligga till sig och mogna och när jag tog fram den igen så såg det ut så här.

Bild

Vad jag inte riktigt kollade var om allt fanns i lådan. :?

Bild

Hmmm, borde funnits några bärhjul och undrar om det va rätt band? Nähä, det var det inte.... :cry: Bästa att leta i lådorna...

Bild

Nä , där fanns det inget? Hittade glatt bärhjul i en annan låda samt även band..... trodde jag..... målade och vädrade glatt band och bärhjul och skulle sedan montera..... H-----vete!!!! Fel band ...... Letade lite mer och då dök både rätt band och hjul upp i en annan gammal surdegs låda? Undrar vad som sker i hobbyrummet nattetid?? :)

Nåja, så här blev den! Var utställd på C4 men fick ingen respons alls från nån tror jag :cry:

Bild

Bild

Bild

Några figurer ville jag ha med men även där glömde jag huvudet .... :oops: Glömde helt bort att kolla om dom passade där bak inne och utanför vagnen. Vilket dom inte gjorde.....

Bild

Nåväl, dom får väl lattja lite där fram istället......

Bild

Micke A

med fortfarande ca 40 modeller kvar att slutföra....
Bengt Johansson
Inlägg: 169
Blev medlem: 25 jan 2012, 21:49

Re: GSD nr 6? Tjockisen.....

Inlägg av Bengt Johansson »

Kände mig dålig på att ge respons över huvud taget förra helgen -blir rätt splittrad när det finns så otroligt mycket att försöka fokusera på :| Inser nu efter C4 att det är tur att det finns kamera och att det förhoppningsvis blir fler tillfällen att få kika på enskilda byggen i lugn och ro :)

Som jag sagt tidigare så är det väldigt kul att se dina avsonade projekt fått nytt liv, något jag försöker ta efter även om det går lite trögt just nu :oops:

Max ser trevlig ut och jag gillar särskilt vädringen med kontrasterna på bakstycket och banden är också i mitt tycke perfekta!

Ska bli spännade och se nästa deg ;)

Mvh/B
SvenYoung
Inlägg: 2910
Blev medlem: 25 jan 2012, 21:03
Namn: Sven Young

Re: GSD nr 6? Tjockisen.....

Inlägg av SvenYoung »

Jag kan bara hålla med Bengt. Det är tur att det finns bilder från tävlingarna så man i lugn och ro kan njuta av det som ställdes ut. Man får aldrig riktigt lugn och ro att titta på modeller under helgen.

Jättekul att du håller igång och får färdigt dina GSD:er, din takt är imponeranse. Denna kommer att pryda hyllan, riktigt snyggt bygge. Har du plats kvar på hyllan? Med den här byggatakten får du snart ta ett besök till IKEA tror jag :-)
"Svenne-Kongo"

"Det omöjliga omhändertas omgående, mirakler kan ta lite längre tid"
- svenska underhållskompaniet, Kongo
Johan C
Inlägg: 116
Blev medlem: 26 jan 2012, 14:22
Namn: Johan Carlbom
Ort: Landvetter

Re: GSD nr 6? Tjockisen.....

Inlägg av Johan C »

Kan bara hålla med Bengt och Sven ovan, kanonfin modell av en lite ovanlig förebild! Gillar speciellt vädringen som du i mitt tycke har hållit på en lagom nivå.

Ser fram emot att se flera av dina gamla surdegar :-)
/Johan C
Johan Carlbom
Micke A
Inlägg: 467
Blev medlem: 26 jan 2012, 14:08

Re: GSD nr 6? Tjockisen.....

Inlägg av Micke A »

Bengt Johansson skrev:Kände mig dålig på att ge respons över huvud taget förra helgen -blir rätt splittrad när det finns så otroligt mycket att försöka fokusera på :| Inser nu efter C4 att det är tur att det finns kamera och att det förhoppningsvis blir fler tillfällen att få kika på enskilda byggen i lugn och ro :)

Som jag sagt tidigare så är det väldigt kul att se dina avsonade projekt fått nytt liv, något jag försöker ta efter även om det går lite trögt just nu :oops:

Max ser trevlig ut och jag gillar särskilt vädringen med kontrasterna på bakstycket och banden är också i mitt tycke perfekta!

Ska bli spännade och se nästa deg ;)

Mvh/B
SvenYoung skrev:Jag kan bara hålla med Bengt. Det är tur att det finns bilder från tävlingarna så man i lugn och ro kan njuta av det som ställdes ut. Man får aldrig riktigt lugn och ro att titta på modeller under helgen.

Jättekul att du håller igång och får färdigt dina GSD:er, din takt är imponeranse. Denna kommer att pryda hyllan, riktigt snyggt bygge. Har du plats kvar på hyllan? Med den här byggatakten får du snart ta ett besök till IKEA tror jag :-)
Johan C skrev:Kan bara hålla med Bengt och Sven ovan, kanonfin modell av en lite ovanlig förebild! Gillar speciellt vädringen som du i mitt tycke har hållit på en lagom nivå.

Ser fram emot att se flera av dina gamla surdegar :-)
/Johan C
Tack för dom orden!

Ja, vad gjorde vi utan bilderna från tävlingarna... behövs för att i efterhand inse hur mycket jag redan glömt/missat/ inte sett och då menar jag dålig syn... :shock:

Gamla Projekt är riktigt kul att ta fram och avsluta. Börjar däremot bli lite dåligt med plats för ytterligare vitrinskåp..... 5 st tror jag är gränsen för vad hustrun tillåter ;)

Micke
som just nu bygger nytt.... tills dess den somnar in...
Skriv svar