Citroën 11CV i 48

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Marko
Inlägg: 63
Blev medlem: 05 dec 2011, 15:58
Ort: Stockholm
Kontakt:

Citroën 11CV i 48

Inlägg av Marko »

Bild

Hade Tamiyas lilla Citroën 11CV i 1/48 liggandes och tänkte att den inte gjorde någon nytta i halvbyggt tillstånd.

Bild

Gjorde klart det lilla som var och så här blev slutresultatet.

Bild

Vi skriver tidig höst i 1943 och det börjar bli dags att bryta upp det monotont gråa med mörkgult för i var och varannan buske lurar en ryss.

Bild

Målad med Vallejo Model Air och vädrad med lite oljefärg och färgsprutan.

Det finns några kvar i 48-högen, bla en Krupp Protze, Schwimmwagen, M8 mm. Trevliga små rekreationsbyggen mellan annat mer seriöst :)

/S
Stellan
Inlägg: 5636
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Citroën 11CV i 48

Inlägg av Stellan »

marko, farao vad kul att du börjat bygga igen! Du är ju en stjärna på att måla, det ser så enkelt ut när du gör det.

/S
Stellan Schroeder Englund
olindau
Site Admin
Inlägg: 781
Blev medlem: 09 jan 2012, 07:57
Namn: Olle Lindau
Ort: Sollentuna

Re: Citroën 11CV i 48

Inlägg av olindau »

Ju mer jag tittar på bilderna desto mer undervattenskänsla får jag.
Kan vara min skärm och det begränsade skärpedjupet men
jag får associationer till ett "Dahlbergskt" vrak !
Olle Lindau
Matchbox: Finished model with parts and decals as supplied - no painting necessary
Stellan
Inlägg: 5636
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Citroën 11CV i 48

Inlägg av Stellan »

Dahlbergst vrak låter som en diagnos. Kanske borde söka läkarhjälp eller kalibrera skärmen.

/S
Stellan Schroeder Englund
Skriv svar