Metallren JA 37 Viggen 1/48 KLAR bilder sida 4!!

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Stellan
Inlägg: 5636
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Metallren JA 37 Viggen 1/48

Inlägg av Stellan »

Hittade en färgprofil i en bok och där står att ESS-37:an flögs för första gången den 14 september 1982.
Stellan Schroeder Englund
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: Metallren JA 37 Viggen 1/48

Inlägg av Henrik R »

Från naken till shiny armour!....

Bild

Bild
Lars Befring
Inlägg: 2326
Blev medlem: 05 feb 2012, 19:05
Namn: Lars Befring
Ort: Stockholm

Re: Metallren JA 37 Viggen 1/48

Inlägg av Lars Befring »

wow va snygg!!!! va använder du för färg?
Modellexpo 08 Open 2021 Korea, Gruppbygge Airline 72
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: Metallren JA 37 Viggen 1/48

Inlägg av Henrik R »

Alclad 2. Tunna fina lager med Airframe aluminium och med ett slutligt lager med Duraluminium. Måste tvätta ned lite paneler i morgon och lägga riktigt tunt lager med grå ton.
Björn Fransson
Inlägg: 3579
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:02
Ort: Närke
Kontakt:

Re: Metallren JA 37 Viggen 1/48

Inlägg av Björn Fransson »

Imponerande! Det du gör på någon vecka tog mig två år! Och snyggt blir det också!

En liten undran bara: Sitter inte de främre luftutsläppen på ryggåsen för långt fram?
Lennart

Re: Metallren JA 37 Viggen 1/48

Inlägg av Lennart »

Härligt finish på din Viggen Henke. Jo Björn har rätt,du får flytta dem bakåt tyvärr /Lennart
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: Metallren JA 37 Viggen 1/48

Inlägg av Henrik R »

Tjo! grabbs!

Asså...flytta utblåsen skulle kanske kunna genomföras, men jag vet inte..Rätt omfattande att få det snyggt.
Så här i efterhand fattar jag inte vaför jag satte dem där? trötthet är mitt svar :-)
Nåväl jag stör mig inte så mycket på det...än..vi får se om jag tar tag i flytten..hehehe
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: Metallren JA 37 Viggen 1/48

Inlägg av Henrik R »

En annan grej!
Jag kan tänka mig köra en helt vanlig kärra i NMF oxå inte bara prototyp.
Om några sitter här inne med lite info på metallrena JA-37:or. skulle jättegärna ha dayglo övningsmarkeringar oxå!
Björn B
Inlägg: 3438
Blev medlem: 13 jan 2012, 22:55
Namn: Björn Bäcklund
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Metallren JA 37 Viggen 1/48

Inlägg av Björn B »

Det tycks ingå i bygget att sätta luftutsläppen fel när man bygger metallrent. Du fick ett skönt blänk i färgen på bilden.
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: Metallren JA 37 Viggen 1/48

Inlägg av Henrik R »

Hehe det verkar så Björn B. Såå, nu är utblåsen flyttade!..nu flyttar jag dem inte en gång till så nu hoppas jag dom sitter ungefärligt iaf :-)

Lennart och Fransson!
Det är bra när det finns folk med örnögon ibland. Jag tänkte inte så mycket på det innan, men man stör sig otroligt när man VET om det. haha.

Ju är han bra blek hörrni. man ska sluta innan det är försent..dekaler...ja just det, det tillkom lite dekaler oxå.

Bild

Bild
Skriv svar