Herr Henschel till rakning... Bitte!!! Uppdaterad åt Joakim!

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
BjörnK
Inlägg: 287
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:25
Ort: Noueva Estockholmo

Herr Henschel till rakning... Bitte!!! Uppdaterad åt Joakim!

Inlägg av BjörnK »

HAllå i stugorna...
äntligen "klar"!!! Återstår lite småfnul, t.ex. glaset till lyktan, lite damm och kanske ngt på flaket!
Sammanfattning:
ICM - Henschel 33 D1. Otroligt fin model, lite überdetaljerad, skör som f*n, kul att bygga... OOB! Skönt att bygga något utan eldrör och larvfötter.. Jag är nöjd med bygget och målning. (Även om man alltid hittar saker man borde gjort annorlunda)... och sedan kom vädringsträsket... Men jag är nöjd att den är "klar".. ytterligare en surkål som kan kallas avklarad!

Konstruktiva tips emottages, men jag kommer nog inte att pilla mer på den, den faller ju nästan isär av att måla den med airbrush... vet inte hur många delar som lossnat, limmats dit, lossnat, limmats dit osv osv
Enough said...
//BjörnK

Bild
Bild
Senast redigerad av BjörnK den 25 okt 2012, 00:50, redigerad totalt 1 gånger.
Lars Befring
Inlägg: 2326
Blev medlem: 05 feb 2012, 19:05
Namn: Lars Befring
Ort: Stockholm

Re: Herr Henschel till rakning... Bitte!!!

Inlägg av Lars Befring »

oookeeejjjj!!! den ser ut som om flera olika företag har konstruerat och byggt i en mörk hangar utan att ha fått prata med varandra!!!!

att du sedan har fått den å se ut som om den blev glömd i hangaren i 50+ år passar ju väldigt bra!

när får vi se den IRL?

/L
Modellexpo 08 Open 2021 Korea, Gruppbygge Airline 72
BjarneS

Re: Herr Henschel till rakning... Bitte!!!

Inlägg av BjarneS »

Den går inte av för hackor....eller? Ramlar inte hackan av när den är monterad åt det hållet? Skämt åsido så ser den kanoners ut utan eldrör. Dock ser suffletten lite ren och stel ut i förhållande till det övriga. Hoppas att få se den i Malmö så jag kan fortsätta ösa ur mig beröm. :D Sen återstår bara att plocka fram min egen från shelf of shame. Och ja, den är väldigt ömtålig. :oops:
SvenYoung
Inlägg: 2910
Blev medlem: 25 jan 2012, 21:03
Namn: Sven Young

Re: Herr Henschel till rakning... Bitte!!!

Inlägg av SvenYoung »

Jättefin lastbil, Björn. Gillar verkligen alla subtila effekter du har fått till med vädringen, rikitgt lyckat!

Håller med Bjarne att sufletten ser aningen ren ut.

Skall bli kul att se denna IRL i helgen, packa den försiktigt så den inte faller sönder på vägen!
"Svenne-Kongo"

"Det omöjliga omhändertas omgående, mirakler kan ta lite längre tid"
- svenska underhållskompaniet, Kongo
Joakim Hultman
Inlägg: 1836
Blev medlem: 27 jan 2012, 10:27
Ort: Stockholm

Re: Herr Henschel till rakning... Bitte!!!

Inlägg av Joakim Hultman »

Snyggt vrålåk!

Men var är smurfen??
Bizarre
Inlägg: 394
Blev medlem: 27 jan 2012, 09:33
Kontakt:

Re: Herr Henschel till rakning... Bitte!!!

Inlägg av Bizarre »

hej Bjørn, kanskje mer væring på cabin tarp?
Også, skal du fylle lasten med noen deler?
Ulf Lundberg
Inlägg: 2139
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:57

Re: Herr Henschel till rakning... Bitte!!!

Inlägg av Ulf Lundberg »

Snyggt jobb!
En liten synpunkt bara.
Vädringen är jätteläcker men kapellet ovanför föraren ser väldigt rent ut jämfört med resten av kärran.
Gnälligt att påpeka kanske, men jag tror du skulle kunna höja helhetsintrycket ytterligare om du gjorde lite mer med tygtaket.

Uffe
Plasticbattle
Inlägg: 712
Blev medlem: 26 jan 2012, 16:50
Ort: Sollentuna, Stockholm

Re: Herr Henschel till rakning... Bitte!!!

Inlägg av Plasticbattle »

Very nice Björn. I really like the weathering. The tarp looks a bit too perfect ... might have been an idea to cover it with tissue or something to give a more natural effect????
I have this kit myself and very glad of that, when I see it finished like this.
Frank Glackin

The problem with common sense, is that it´s not that common!

http://plastic-battle.blogspot.se/
BjörnK
Inlägg: 287
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:25
Ort: Noueva Estockholmo

Re: Herr Henschel till rakning... Bitte!!!

Inlägg av BjörnK »

Goafton!

Tack för de vänliga orden! Har petat på den lite ikväll... bara ett par tre grejjor som lossnade... nytt rekord nästan!

Lars - Den var farligt nära att låsas in i ett garage för all framtid innan jag bestämde mig för att ge den en chans till!!! Tanken är att den kommer med till Malmö!
Bjarne - Ge den en chans, har du lagt ut en hacka på att skaffa den så.....
Sven - Suffletten... hade gett den en omgång, inte nog har ni alla helt rätt i! Har gett den en omgång till ikväll!
Joakim - Smurforkestern kommer att fira den när den blir helt klar, förhoppningsvis imorrn kväll!
Roman - Blir ingen last (kanske något litet för att bryta upp färgen lite) just nu. Får se vad jag hittar på framöver...
Ulf - Suffletten är på G! Hur är det i Tyskland förresten?
Frank - I bet you can build, paint and weather this kit much better, plus that you will probably give it one of those great bases!!! If I would do it again I would work on the tarp, have never worked with tissue paper so I guess I would need heaps of practise!

//B
Bengt Johansson
Inlägg: 169
Blev medlem: 25 jan 2012, 21:49

Re: Herr Henschel till rakning... Bitte!!!

Inlägg av Bengt Johansson »

Mycket snygg!

/Bengt J
Skriv svar