Eftersom jag fortfarande väntar på min Air-Brush (dumma Posten) så leker jag lite med ett diorama. Mina kunskaper är rätt dåliga och jag behöver hjälp tipps och trix.
Först så en pressentation av dioramat. Här kommer en bild där ni grovt ser hur det skall se ut.

Kanterna skall täckas med gräs och mitten skall vara både dust och gräs.
Jag har köppt in lite konstgärs. Kommer inte ihåg namnet på dem. Jag köppte 2 olika färger, en grön och en ljus gul grön.
Tanken var att lägga gönt gräs i yttre kanterna sen lägga det ljusare ju närmre vägen de kom. (Skall jag lägga lite ljust gräs i de gröna med ?)
Jag har tagit en nypa gräs försökt rätta till all strån så de ligger rakt med varandra mellan mina fingrar, doppat i trälim, sen placerat i jorden. Efter en liten stund har jag "spretat" ut stråna så de täcker lite mer.
Iallfall så har jag testat lite och tänkte ni som är bättre än mig på detta slänga lite kommentarer mm.

och från en annan vinkel.

Jag har lite hampa rep som jag tänkte klippa i lite olika läng/måla sen trycka ner lite var som, längre gräs skulla detta föreställa ?!?!?
Iallfall lite tips trix mm för att få det att se bättre ut önskas eller känns det okej.
MvH Anders Sköld