Dragon Models OT-34/76 (Färdig på sid.5)

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Andreas Grewin
Inlägg: 277
Blev medlem: 26 jan 2012, 08:07
Ort: Stockholm
Kontakt:

Dragon Models OT-34/76 (Färdig på sid.5)

Inlägg av Andreas Grewin »

Är vad som står på lådan i alla fall... Efter 8månader av extremt mycket kladdande med spackel, en hel sprayburk med primer och gigantiska limpölar för att hålla ihop eländet så blev det väll typ det som står på lådan... ;) Siffrorna 13 fick den i alla fall efter allt lidande den har gett mig.

Banden gick inte att få ihop så har beställt frulleband istället som är på väg nu.

Har försökt skita ner den rejält så som en T-34 ska vara, dock så verkar en hel del försvinna på kort men så här ser den ut just nu:

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Senast redigerad av Andreas Grewin den 18 sep 2012, 21:17, redigerad totalt 2 gång.
Micke A
Inlägg: 467
Blev medlem: 26 jan 2012, 14:08

Re: Dragon Models OT-34/76

Inlägg av Micke A »

T-34or kan vi aldrig få för många av! Och skitiga ska dom va...... Vad var det för problem med banden? Ser iofs att dom inte verkar hänga ihop riktigt.

Ser fram emot att se den live, några av bilderna gör att den ser riktigt sevärd ut.

Micke A
Dennis Andersson
Inlägg: 92
Blev medlem: 21 apr 2012, 22:37

Re: Dragon Models OT-34/76

Inlägg av Dennis Andersson »

Du ser en T-34 det ser ut som en skitig rackare det där.. bra :-)

//Dennis
BjörnK
Inlägg: 287
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:25
Ort: Noueva Estockholmo

Re: Dragon Models OT-34/76

Inlägg av BjörnK »

OT som i OTur eller?

Tycker den ser riktigt bra ut!!! Gillar skitigheten och siffrorna, är de dekaler eller egenmålade?

//B
Bizarre
Inlägg: 394
Blev medlem: 27 jan 2012, 09:33
Kontakt:

Re: Dragon Models OT-34/76

Inlägg av Bizarre »

Fløtt, Andreas, veldig kul væring.


Bjørn, OT mener "ognemetni tank" - flamefrower tank
Emil_Juhl
Inlägg: 410
Blev medlem: 26 jan 2012, 06:08
Ort: Malmö

Re: Dragon Models OT-34/76

Inlägg av Emil_Juhl »

Ser ut som skit! Är det inte dags att du slutar bygga modeller nu?? Du kan ju inte!

Nääää!!!

Underbar!! Nytt mästerverk!

Kan man få en närbild på stänkskärmarna på sidorna?? Ser ut som att där ligger masa spännande skräp och riktigt härliga nyanser i vädringen.

Det enda jag reagerar på är att "bulan" för ksp'n på fronten ser lite väl ren och blank ut. Främst på sista fotot. Kanske bara är bilden som spökar.
Mvh
Emil Juhl
Andreas Grewin
Inlägg: 277
Blev medlem: 26 jan 2012, 08:07
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Dragon Models OT-34/76

Inlägg av Andreas Grewin »

Kul att ni gillade den! :P

Nu när jag ser bilderna igen så kan ja säga att den ser faktiskt heeeelt annorlunda ut i verkligheten... mycket ljusare, grönare och skitigare. Ska försöka fota igen sen när ja fått på frullebanden...

Ja banden är dragons så kallade "Magic Crap" ... Jag limmade ihop dem i ett par delar så att de skulle vara lätt att få på sen. Svårt eftersom man vill måla dem separat... och sen när ja skulle sätta dit dem så är det ca en halv bandlänk för korta. Så sätter jag dit en extra länk så blir det glappt och försöker jag pressa ihop dem så glider de bara isär överallt...

Siffrorna är handmålade, måste väll synas? hehe. Hade nog valt dekaler om jag skulle göra det igen.

Får fundera lite på den bulan framtill. Är det någon som har en bra bild på en flamethrower tank framtill? Rent teoretisk så kanske de borde vara tokigt sotiga?
MiniStuff
Inlägg: 705
Blev medlem: 09 mar 2012, 13:18
Ort: Arvika, Värmland

Re: Dragon Models OT-34/76

Inlägg av MiniStuff »

Schmuckt! :D Grisigt härlig!
Bengt Johansson
Inlägg: 169
Blev medlem: 25 jan 2012, 21:49

Re: Dragon Models OT-34/76

Inlägg av Bengt Johansson »

De handmålade nuffrorna ser ryskt ut så inga problem för mig :)

Förstår slitet med banden -kan vara riktigt jobbigt!

Annars riktigt snyggt som vanligt:)

/B
Joakim Hultman
Inlägg: 1836
Blev medlem: 27 jan 2012, 10:27
Ort: Stockholm

Re: Dragon Models OT-34/76

Inlägg av Joakim Hultman »

Ser riktigt skarpt ut tycker jag - men som du själv säger så känns det som om den borde vara sjukt sotig framför eldkastaren. Det bästa vore förstås att hitta bilder på riktiga eldkastarvagnar och se hur de är vädrade. :)
Skriv svar