Ford Mustang 69

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
materik
Inlägg: 3
Blev medlem: 08 aug 2012, 20:10
Namn: Mattias

Ford Mustang 69

Inlägg av materik »

Hej :)

Här kommer några bilder på mitt senaste bygge Ford Mustang GT-500 Shelby 1969. Revell byggsats med helt ok kvalitet
Jag valde orange av egen smak, men hittade sen lustigt nog en verklig bil med samma färg

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

den riktiga bilen
http://www.topcarrating.com/1969-ford-m ... -gt500.php

vore kul med lite comments och konstruktiv kritik :D

/ Mattias
Håkan F
Inlägg: 367
Blev medlem: 26 jan 2012, 07:47
Namn: Håkan Frid
Ort: Mjölby

Re: Ford Mustang 69

Inlägg av Håkan F »

Kul med lite civila muskler.
Lite feedback kan du få.
- Lite mörkorange wash i dörlinjerna gör dessa tydligare och mer levande.
- Var strålkastarlinserna i klarplast? Om så var fallet så limma sådana med vitlim så de inte blir dimmade. Kan vara bilen som luras också.
- Motor och motorutrymme är snyggt men lite "rent". Även här skulle någon slags efterbehandling göra nytta. Försök variera kullörerna lite, speciellt svart är olika i blankhet och gråhet.
- Röda batterikabeln är snyggt utmärkt men den andra syns inte alls. Svart?
- Prova göra tändkablar i nästa bil. Inte så svårt och ger mycket liv åt ett motorrum.
- Mycket bra gjort att du lyckats få fram Shelbyloggorna på bakre spoilern och i grillen i det svarta. Antar att det var helkoromat från början.
Bra jobbat. :-)
materik
Inlägg: 3
Blev medlem: 08 aug 2012, 20:10
Namn: Mattias

Re: Ford Mustang 69

Inlägg av materik »

Grymt ! Tack
nu har jag plötsligt lärt mig eller kommer att lära mig en rad nya saker

Ja, strålkastarlinserna och även dimljusen var i klarplast och dom blev tyvärr dimmade som du säger. Ska prova vitlim nästa gång.

Det fanns ingen andra batterikabel, men det hindrar ju iofs inte att jag försöker göra en

Tändkablar : absolut, har inte ens tänkt tanken

Ja både grillen och den bakre delen var helkromat och det var lite pyssel med loggorna men det blev bra :)

Wash skulle nog göra mycket


Kommer snart att börja med en Ford Mercury 49'a där jag tänkte försöka applicera tipsen

/ Mattias
Skriv svar