Nå, till bygget! Tanken var att det skulle köpas, byggas och hängas i taket i arbetsrummet. Alltså var alla försök till detaljering bortkastade och totalt onödiga - meeen så råkade jag titta på någon bild och läsa någon byggblogg och så skulle jag bara fixa det värsta... Ni är säkert många som känner igen det här.
Vi har ju redan sett bilder på åtminstone ett bygge (eller var det fler), så vi har sett att den är stor. Ungefär så här stor jämfört med Eduards Me109 i 1/32.
Så här ett halvår senare i processen ser det ut som följer. Tydligen ska den struktur som Revell försett insidan med vara helt fel. Så även om jag hade fixat till utstötningsmärkena så var det bara att slipa vidare. Dessutom är det ju tydligt att det riktiga flygplanet inte har stora hål vid vingarna, så det måste också fixas. Efter det jobbet såg det ut så här...

Sedan skulle det fixas med det bakre skottet som sitter alldeles fel på ritningen och modellen. Där byggdes det ett halvt nytt.

Och det som är på gång nu är nybyggnation av golven, för återigen hade Revell gjort det lite enkelt för sig. Ja, ni ser ju också ribborna som har satts dit förstås... Härnäst radioutrustning och liknande.
Ha det bra!
/Fredrik - som njuter av forumet och dess nya utseende och funktioner