Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Hej byggers,
Här kommer några bilder på ett bygge jag fått klart i år. En LVKV 9040. Banden är AFV Clubs link-by-link med separata gummipads. Lite eget scratch tillbehör såsom partiellt MSC-kammo, bandankare, skyttens optik etc.
Tack Anders,
Ja det måste vara HobbyBoss LVKV 9040. Cammonäten, det på radardomen, är AKs cammonät typ2, brun. Jag har använt samma nät för MCS duken på motorlucka och kjolar fram. Först måste AKs nät sträckas ut så att de små trådarna som håller ihop nätet går av. Sedan har jag genom att experimentera funnit att det går att permanenta en mer utsträckt och tredimensionell struktur om man drar ut nätet i ångan från min vattenkokare. Samma utsträckta nät har jag sedan limmat med vitlim på ett svart silkespapper för att göra MCS-duken. När den torkat kan jag klippa den till önskad format. När den blötas upp går den att forma hyfsat efter det den skall fästas vid. I sin utsträckta form och då utan silkespapperbacking tycker jag att AKs nät kan duga som det gamla klassiska Barracuda nätet. Det är lite för styvt dock i vissa användningsområden.
Jag klädde en STRV 122 (HobbyBoss) med MCS cammo duk för 12 år sedan (herregud vad tiden går), fast då fick jag stansa cammonäten själv. Då använde jag floristpapper. .
Tack Urban och Lennart.
Urban, jag gillar att experimentera, men smärtan i tummarna saknar jag inte Jag gjorde en rejält omfattande scratchmodifiering av HobbyBoss tämligen rudimentära, snudd på leksaksaktiga Strv 122 för ca 20 år sedan. Det krävde faktiskt mindre jobb att gömma en andra HB Strv 122 i hemmagjord MCS. Det jag inte gillar med mitt försök är att det blivit alldeles för mycket raka linjer i foliaget. Note to self; Ingvar du kan bättre!
Det lär ju komma en Archer i 1:35 snart, kanske erbjuds möjlighet att bygga två, en med och en utan Barracudapyjamas...
/Ingvar
Tack Jonathan
Älgskylten är ett trick att skapa igenkänning och geografisk placering. LVKV 9040 ser vi vanliga civilister inte så ofta men älgskyltar ser många av oss varje dag. Förutom det blir det ju en färgklick i allt det subtilt gröna.