Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Hej byggvänner,
Jag har inte slutat bygga, men för länge sedan lämnade jag Photobucket av kända skäl, -prokrastinering nummer 1
-har nu skaffat konto på Imgur (låt se om jag kan få det att fungera..)
En surdeg som legat på hyllan i 10 år! En nästan färdig Sovremenny som nu fått lite riggning och lite hav att flyta i.
Tack alla
Jag skall försöka bättra mig och ta tag i saker inom mer rimlig tid. Skalan på Sovremennyn är 1:350, jag har kompletterat med White Ensigns PE, lite kabelrullar och figurer från NorthStar, och en hel del eget snickrande.
Jag var tvungen att Googla det ordet. Prokrastinering är ett annat ord för att vi skjuter upp eller förhalar saker som behöver göras inom en viss tid trots att vi vet att det kommer att få negativa konsekvenser
Stämmer nog för en del modellbyggare.
Snyggt bygge blev det i alla fall till slut.
Tack Denstore och Anders,
I mitt yrke har jag varit tvungen att svänga mig med många konstiga ord. I modellbygget tar jag denna egenskap med mig och krånglar även här till det.
Kul att se nya byggen från dig Ingvar och du har kvar touchen! Besättningen lyfter det här bygget ordentligt.
I den fantastiska boken "Thief of time" av Terry Pratchett stannar universums revisorer tiden men Lu Tze och Clodpool the Apprentice (har jag för mig) får var sin "procrastinator" vilket är typ en kabelmese med tid upprullad på som Qu byggt åt dem så de kan jobba på problemet fast allt står stilla. En jäkla tur att det funkade, annars hade vi kanske inte kunnat sitta här och bygga idag!